mul oli ennestään koneessa 512 megaa muistia,2 paikkaa vapaana.ostin nyt toiset 512 lisää muistia,saman tyyppistä mut eri merkkistä(toinen athlon,niin siinä ainaki lukee ja toinen kingston)muisti on pc3200 pin dimm tyyppistä,400 mhz.luin engl. kieliset asennusohjeet ja siinä sanotaan et ku oot asentanu sen nii pitäis seurata windowsin antamia ohjeita mut en mä mitää ohjeita saa.kone käynnistyy ihan tavallisesti.muistin laitoin ihan oikein päin,niin päin ku oli se alk.peräinenki kortti.onko se ny asennettu oikein vai mitä?
Klikkaa hiiren kakkosnapilla Oma Tietokone-kuvaketta ja sieltä ominaisuudet, jos muistin määrä näkyy oikein niin siinä se.
amd:n emolevy,en osaa tarkemmin sanoo....enkä tiedä ees mikä bios on....kädet rakoilla oon kokeillu muisteja....se alkuperänen oli muute elixirin muistikampa eikä athlonin...ku laitan kummatki kammat kiinni ja käynnistän koneen:näyttö pimeä,kone tekee tällasta ääntä:"piiiiiiip"sitte kun otan jommankumman kamman pois ja buuttaan koneen uudelleen nii tulee teksti:"warning!!some changes in chipset or clock settings caused boot failure.defaults for these settings have been loaded" mitä mun pitää tehä?!?! NEUVOKA PLIIS!!!!!
Joko niin tai sit se emo kertakaikkiaan ei tue yli Gigan muistia... Jos kerta molemmat kammat toimii yksinään ok niin viittais vähän sinnepäin...
nyt mä tiedän mikä se bios on....mitkä asetukset sieltä pitää laittaa käyttöön?? ku kuulemma pitää jotenki aktivoida muistikortti paikat :/
Jos se on paikallaan, muttei toimi, ei koneen pitäisi luultavimmin käynnistyä laisinkaan. Koitas että palikka on varmasti tarpeeksi syvällä ja käy läpi emolevyn asennusohjeet koskien noita muisteja.
oiskii jotkii amolevyn asennus ohjeet...ku emos on 3 paikkaa,yhes lukee ddr1,toises ddr2 ja kolmannes ddr3 nii laitoin alkuperäisen muistin ddr1 paikkaan ja uuden ddr2 paikkaan,sitte kone käynnisty,mut järjestelmätiedois näkyy et ois vaan 512 muistia,ja nyt VASTA huomasin et amolevy on gigabyte,olikoha se g8....miten tästä eteenpäin?
et ole tarpeeks syvälle painanu sitä muistia.. kokeileppa silleen että laitat entisen muistin ddr 1 paikkaan ja uuden ddr 3 paikkaan, eli keskimmäinen mistipaikka jäisi tyhjäksi.
onkos muisti kammat 400ddr kumpikin elikkäs jos toinen on 333ddr ja toinen 400ddr , eli hitaampi 1 porttiin ja nopeempi kakkoseen se ei muuten toimi