Terve, Tarvitsen tietokoneen pelejen pelailuun (pääsääntöisesti SC2), ja samanaikaiseen streamaukseen käyttäen FMLE + VHScreencappia. Nykyisellä raudalla tämä ei enää onnistu, ja olin miettinyt uuden koneen hankintaa. Jimms PC storessa on nyt assyssisä käytetyt koneet, löytyy etusivulta hintaan 869 euroa. En voi linkata uutena käyttäjänä. Kysymyksenä on siis että kannattaako minun ostaa vajaan 900 euron kone Jimms:iltä, vai tuleeko halvemmaksi/paremmaksi jos kokoan itse (elikkä saanko paremman koneen samalla rahalla käyttötarpeisiini jos ostan ja kokoan itse). Loppujen lopuksi budjettini tulee olemaan 900 euroa, heitolla +-100 euroa. Tuhannet kiitokset vastauksista, Jan Sarasvuo
http://jimms.fi/tuoteinfo/JIMM-ASSY-S11?pid=1312808431776 Siltikin halvemmaksi tulee kasata itse osista, vaikkei tuo huonoimpia vaihtoehtoja olekaan.
Ei kannata. Suunnilleen sama (paikoitellen parempikin) paketti erikseen kasattuna: 900 euron budjetilla tuohon saa omien mieltymysten mukaan paremman prossujäähyn, SSD-levyn, paremman näyttiksen ja/tai vielä paremman kotelon. Käyttiskin mahtuu budjettiin mukaan tarvittaessa. E: Lisätään vielä, että kasattuna kone kannattaa ostaa muualta. Jimmsin kasaus (80€) on kallis kuin mikä.
Kyllä joo halvemmalla saa valitsemalla osat itse ostoskoriin. Ja tuossa ei ole mainintaa powerista (hieman epäilyttävää), sekä erilliseen äänikorttiin menee luultavasti rahat hukkaan. Ja ehkä isoimpana kysymysmerkkinä näytönohjain, siitä ei mainita että olisi Ti -mallia... Edit. Jep tuossa Axulla pal parempi kokonaisuus.
Loistavaa, Kiitos Afterdawn vastaukista. Olen itse aloittelija hardware osastolla, mutta ajattelin kuitenkin koota itse koneeni. Mistä minun kannattaa ostaa tietokoneen osat? Kannattaako minun ostaa Amazonista, vai onko Jimm's tai vastaava kotimainen parempi? Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia?