Sain tänään kyseisen näytönohjaimen postissa ja kun iskin koneeseen niin lämpötilat alkoivat pyöriä siinä 55c vaiheilla. Kokeilin laittaa tuulettimen nopeuden testiksi 100% ja vetää 1 minuutin FurMarkia. Hämmästyksekseni minuutin aikana näyttiksen lämpötila nousi 82 asteeseen! Kokeilin vielä kerran koppa auki, 100% tuuletin -> 77c Mites tähän voisi vaikuttaa, ei tekisi mieli huudattaa tuuletinta kun jos vähän pelailee GTA:San Andreasta 100% tuulettimen nopeudella niin lämpötilat nousevat noin 70 asteeseen. Mihin tuohon laittelisi lisähönkää, pystyykö näyttiksestä aukaisemaan ne koristeet siitä kyljestä vai onko se warranty void silloin. Tällä hetkellä mennään Compucasen 6C29-kopalla. Tiedän että se on sontaa. Tässä on että miten tämä ilmakierto menee: ^Tuohon numero 4:n kohdalle olen iskenyt 80x80 tuulettimen joka puhaltaa ilmaa sisään. Tuossa numero 3:n kohdalla olisi paikka mac 120x120 tuulettimelle mutta mites laitat kun tuossa edessä on tuollainen umpinainen etumus. ^Sivupelti on tällainen, pystyisiköhän tuohon alempaan reikään parentoimaan jonkun töhön, se on siinä näyttiksen kohdalla. Tai sitten repäisen tuon ihme härväkkeen tuosta ylempää irti. ^Tässä on kuva toiselta puolelta eli siellä on tuommoinen torvi, tällä hetkellä olen yrittänyt laittaa sen niin lyhyeksi kuin mahdollista. ^Takaa olen repässyt kaikki nuo luukut auki paremman tuuletuksen toivossa - näyttää kuitenkin siltä ettei tuosta ollut juurikaan apua. ^Tässä on vielä kuva koko sätöksestä. Saa ehotella semmosia ratkasuja missä voi joutua porailemaan enemmän ja vähemmän tuota koteloa, mutta se on sitten se viimenen vaihtoehto, jos mikään muu ei toimi! Yritetään nyt millä keinolla tahansa saada tästä jonkinlainen peli. Apua kaipaillaan!
Käännä se takana oleva tuuletin vetämään ilmaa pois kotelosta. Niin voisi jo auttaa hieman. Oma 5770 oc kulkee idlenä 34c, furmarkilla ~60c
Normaalisti kopan edestä tulee viileetä ilmaa sisään ja kakosta/takaa lämmin ilma kulkeutuu pois. http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Computer_case_coolingair_flow.png
Käänsin töhön. Prossu käy vähän kuumempana kuin ennen (max n. 63c), mutta todennäköisesti saan siihen paremman tuulettimen sillä nyt siinä on vain tuo boxed-cooleri. FurMarkkia pyöritin viitisen minuttia ja max lämpötilaksi tuli 94c, ois voinu pekoneita paistella. Tosin melkein viimeiset kolme minuuttia meni että lämpötila kipusi reilusta 85c -> 94c. Tosiaan noinhan sen ilman pitäisi kierrellä mutta kyseinen koppa on vähän jännempi kapistus. Täytyy yrittää keksiä jotain, millä tuohon saisi vähän mukautettua tuota ilmakiertoa, silti viilennystehosta tinkimättä. Tosin nyt huomasin että lämpötilat ovat työpöytäkäytössä max 50c, parhammillaan noin 45c. Olisiko kaikki tämä kuitenkin vaan kyseisen näyttiksen normaalia toimintaa, sillä kun selailin vähän noita foorumeita niin löytyi henkilöiltä joilla sama kortti pyöri rasituksessa ja idlessä samoissa lämpötiloissa. Ehdotuksia?
Nuo rasitustestit käyttää näyttistä kuumempana kuin pelit. Mulla on HD4890 ja rasitustestissä oli 102 astetta parhaimmillaan ja peleissä 86.
Joo ei mitään syytä huoleen. Oma 5770 käy idlenä 49-55 ja kovassa rasituksessa menee sinne ~90 asteeseen. Max tainnut olla 94 itsellänikin. Omassa näyttiksessä on tosin se phoenix jäähy, joka poistaa itse kuuman ilman koneesta, mutta tarvii tietenkin viileää ilmaa sitten toisestapäästä. Vaikka olen koneen ilmankiertoa parantanutkin, sillä ei ole kuitenkaan ollut mitään vaikutusta .
Juu eli taisin paskoa housuuni turhan tähden. Kattelen jos sitä jonkun tuulettimen tuohon viereen patentoisi, eipähä ois sitte enää ilman kiertämisessä ongelmaa. E: Voishan tuo olla että vetäsen molexeilla kylen täyteen tämmösiä, kaikki puhaltamaan sisälle ja sit loput tuulettimet puhaltamaan ulos