asus eee ja työpöytä musta päivityksen jälkeen..

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by pisberg, Dec 18, 2008.

  1. pisberg

    pisberg Guest

    eli xandros "helppo" versio ja jonku päivityksen yhteydessä työpöytä meni mustaksi eikä näy muutaku työpalkki alhaalla.
    mites tulis toimia jotta saada se takas ennalleen?
     
  2. matrix82

    matrix82 Regular member

    Joined:
    Mar 14, 2006
    Messages:
    567
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mulla tällä hetkellä sama ongelma ja se ilmeni kun poistin oletus pelejä/ohjelmia käytöstä.
     
  3. jaripepe

    jaripepe Regular member

    Joined:
    Mar 4, 2006
    Messages:
    230
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Yksi mahdollisuus on "palauttaa järjestelmä" ohjekirjan ohjeiden mukaan. Toivottavasti sinulla ei ole paljon henkilökohtaisia tiedostoja vain koneeseen tallennettuna. Järjestelmän palauttamiseen on monta tapaa, ehkä helpoin on painaa pohjassa olevaa "reset"-nappia. Mutta niin kuin sanoin, ohjekirja esiin ENNEN PALAUTUSTA.

    Kun Asuksessa on muutenkin vähän levytilaa, on hyvä omaksua sellainen työskentelytapa, että omat tiedostot tallentaa aina myös USB-tikulle tai SD-muistikortille, niin ei haittaa, vaikka joskus joutuisi palauttamaan järjestelmän niin, että kaikki tieto menee.

    Ostin oman Asus Eee PC -koneeni kesäkuussa 2008 ja se on pelannut aivan ilman ongelmia. Olen asentanut siihen KDE-työpöydän ja minulla on käytössä yli 19000 ohjelmapakettia, joista olen asentanut kaikki tarvittavat lisäohjelmat. Lisäksi minulla on kolmekin vaihtoehtoista käyttöjärjestelmää, jotka toimivat suoraan USB-tikulta. EeeBuntu vaikuttaa parhaalta, sitten on myös Ubuntu 8.10 miniläppäriversio ja DingoPlus PuppyLinux, joissa on myös omat hyvät puolensa. Mutta olen päättänyt säilyttää alkuperäisen Xandros Linuxin, koska kaikista arvosteluista huolimatta se ainakin omassa koneessani toimii parhaiten ja nopeimmin. Ei se ole niin huono kuin monet väittävät.

    http://www.saunalahti.fi/jaripepe/eee_pc/
     
    Last edited: Jan 7, 2009
  4. matrix82

    matrix82 Regular member

    Joined:
    Mar 14, 2006
    Messages:
    567
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kiitos avusta!

    Onko mahdollisuutta saada työpöytää takaisin jollakin Komentorivin koodilla?
     

Share This Page