Asentelin muutamaa päivää vanhaan Asus eee pc:hen windowsia muistitikulta, kun asennus yllättäen keskeytyi, joten jouduin asentamaan alkuperäisen käyttiksen (linuxin siis) ko. muistitikulta, kuten oppaassakin neuvottiin. Kaikki näytti menneen hyvin, mutta nyt tulee koko ajan seuraavaa viestiä: "Scanning user partition, please wait... fsck 1.40-WIP (14-NOV-2006) e2fsck 1.40.WIP (14-NOV-2006) fsck.ext3: No such device or address while trying to open /dev/sda2 Possibly non-existent or swap device? tune2fs 1.40-WIP (14-NOV-2006) /sbin/tune2fs: No such device or addres while trying to open /dev/sda2 Couldn't find valid filesystem superblock. Press <ENTER> to reboot..." Ja entteriä painaessa pääsee takaisin samaan tekstiin.. Omat aivot olen nyt kuluttanut loppuun ja kaipaankin viisaampien ohjeita, mitä tehdä? ISO KIITOS, JOS JOKU OSAA AUTTAA!!
Oon taistellut just saman ongelman kanssa. Windowsia yritin minäkin asentaa. Ootko HFS saanut Asuksen toimimaan?
En oikein ole ymmärtänyt, miksi alkuperäisen Linuxin tilalle pitää asentaa paljon hitaampaa ja raskaita turvaohjelmia vaativaa Windowsia. Jos välttämättä haluaa tuhota alkuperäisen Xandros Linuxin koneesta pois, suosittelisin asentamaan tilalle - ei Windowsia - vaan eeeBuntun, joka on todella mainio miniläppärilinux. Omassa koneessani on kesäkuusta asti, jolloin sen ostin, ollut Xandros, ja on edelleen, mutta kokeilumielessä käytän välillä suoraan USB-tikulta toimivaa eeeBuntua, joka on hyvä. Toki eeeBuntun voi asentaa koneen levyllekin, jolloin se toimii hieman nopeammin kuin USB-tikulta. Täältä sen saa: http://www.eeebuntu.org/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=31 Ubuntussa ei tarvita virustorjuntaohjelmia eikä antispywareohjelmia, jotka hidastavat kohtuuttomasti koneiden käyttöä. Itse siirryin pöytäkoneessa juuri tuosta syystä Linux Ubuntuun, kun Windows vaatii toimiakseen raskaita haittaohjelmia. Linuxit ovat oman kokemukseni mukaan (reilut 3 ja puoli vuotta) paljon vakaampia ja turvallisempia kuin Windowsit. Miksi tukkia hieno miniläppäri hitaalla Windowsilla kun vaihtoehtoja on?