Asus eeepc 900 softaa?

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by JuZZe93, Dec 24, 2008.

  1. JuZZe93

    JuZZe93 Member

    Joined:
    Dec 28, 2007
    Messages:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Pitäs saada vähä softaa tolle miniläppärille, eli joku p2p ohjelma ois kiva ja joku parempi mese kun toi pidgin ei mikää hääppönen oo :D Koitin jo ettiä mut kaikki zip muodossa eikä tää niitä osaa avata, eli mitä neuvoks?
     
  2. pssu

    pssu Guest

    p2p: limewire, frostwire, azureus
    Pidginin tilalle aMSN.
     
  3. juyli

    juyli Active member

    Joined:
    May 13, 2005
    Messages:
    1,861
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    Ohjelmia ei pääsääntöisesti asennella Linux-jakeluihin epämääräistä zip-paketeista, vaan jakelun omista asennuslähteistä jakelun omilla paketinhallintatyökaluilla. Jos ohjelmaa ei löydy jakelun asennuslähteistä, voidaan se viimekädessä asentaa kääntämällä ohjelma lähdekoodista (vapaat/avoimet ohjelmat).

    Unzip kyllä availee zip-paketteja: http://linux.about.com/od/commands/l/blcmdl1_unzip.htm
     
  4. JuZZe93

    JuZZe93 Member

    Joined:
    Dec 28, 2007
    Messages:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    JJoo, amsn on jo koneella mut miten saan asennettua jonkun noista p2p ohjelmista :eek: Eikös ne pidä jotenki lisätä tonne paketinhallintaan mut miten? Vai mitenkä ne asennetaan? Anteeks, ei oo ennen ollu linuxia niin toistaseks ihan käsi tän kaa : D
     
  5. Juhani22

    Juhani22 Guest

    Minulla olisi sellainen ongelma koskien miniläppäriäni(asus ee PC 900 LINUXIn käyttiksellä!), että mitenköhän kun latasin siihen yhden tiedoston joka minulla oli tarkoitus tallentaa ulkoiselle kiintolevylle, mutta vahingossa sähläilyjeni tuloksena tallensinkin sen koneen muistiin. Niin varsinainen kysymys kuuluu, että mitäköhän kautta minun pitäisi se poistaa, kun resurssienhallinnasta se ei onnistu ja olen sen verran tuon linuxin kanssa avuton, kun koko iän windowsia käyttänyt niin osaisiko joku opastaa? ja viel' lisätiedoksi siis eli kun painan siellä resurssienh.:ssa oikean puoleista hiirtä sen kansion kohdalla minkä poistaa haluaisin niin siinä ei siis pysty valitsemaan sitä poista(tai leikkaa, siirrä roskakoriin, nimeä uudelleen) vaihtoehtoa.

    Toivottavasti joku tajusi tosta jotain.
    En löytänyt äkkiseltään mitään sopivampaan aihetta niin siksi pistin tänne
     
  6. vehkis91

    vehkis91 Regular member

    Joined:
    Nov 13, 2007
    Messages:
    209
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    mee päätteeseen ja sen jälkeen meet päätteellä sinne kansioon missä se ohjelma/tiedosto sijaitsee ja sitten kirjoitat: sudo rm -rf tiedoston nimi.
     
  7. Juhani22

    Juhani22 Guest

    Kiitos vastauksesta.

    ja vielä haluaisin esittää yhden (kenties tyhmän) kysymyksen. Olen nyt pikkuhiljaa alkanaut päästä jyvälle tästä ohjelmien asentamisesta, mutta mitenköhän kun minulla on tuossa läppärissäni kiinni ulkoinen kiintolevy niin pystyykö tuolta pakettienhallinnasta jotenkin valitsemaan niin, että se asentaisi nuo ohjelmat/pelit sen muistiin ettei tarvitsisi tuota 900 "suurta" 16gigan kovalevyä täyttää?? Eli tämä on nyt käytännössä jatkoa tuohon minun ensimmäiseen ongelmaani..

    Suuret kiitokset sille, joka jaksaa vastata!:)
     
    Last edited by a moderator: Mar 9, 2009

Share This Page