Moi! Tuli tossa nyt hommattua sellanen Asus Eeepc... Nyt sellanen kysymys että koneen saa virransäästötilaan. En tarkoita että kone sammuisi tai menisi horrostilaan vaan että käytössä akkua säästyisi?
Jos ostit linux-mallin ja sulla on siinä se vakio Xandros-linux, niin eikös niissä oo ne neljä eri teho-moodia joita voi vaihtaa lennosta .(muistaakseni fn+f6 näppäimillä.) Voi toimia win-xp:lläkin, mutta en ole varma.
Mulla on tässä xp. Kokeilin ja ei toimi, tosin f6 paikalla on äänen säätö(fn+f6) Kiitos kuitenkin hyvästä yrityksestä!
Mitä tossa selailin, niin ilmeisesti tuo teho-moodi valinta on esitelty vasta eee901:en myötä. Mikäs malli sulta löytyy?
Mulla on malli 904. Laitan tuohon vielä tarkat tiedot, vaikka niitä nyt ei varmaankaan tarivitsisi: Eee PC 904 8.9", Dothan, 1024MB, 160GB, 0.3Mpix, WiFi, XP, Musta Ja sit mun täytyy korjata et mulla on näytön kirkkauden säätö f6 näppäimessä eikä äänensäätö... Oliskohan näin että vain linux versiossa on nuo virranhallintaominaisuudet?
Asuksen sivujen mukaan myös 904:ssä pitäisi olla tuo "moodi-valinta" vaihtoehdoille: Power Saving, High Performance ja Super Performance. Koittele vaikka niitä muita fn+f näppäimiä. En usko että ko. ominaisuus olisi linux-only, kun Asus kerran tarjoaa XP:tä valmiilla asennuksella. Lisäksi virransäästöstä sen verran, että bluetooth kannattaa pitää aina pois päältä kun sitä ei käytä. Ja jos katsot jotain videota tai teet muuta joka ei vaadi nettiä niin wlanin sulkeminenkin auttaa virrankulutuksen vähentämiseen. Näytön kirkkaus vaikuttaa jonkin verran, mutta sen verran vähän että suosittelen kyllä käyttämään sitä kirkkautta mikä itselle parhaiten sopii.
Okei kiitos vinkeistä ja vaivannäöstä. Bluetoothia tässä koneessa ei mun tietääkseni olekkaan. Koitan noita näppäimiä lähipäivinä.
Joo tota... Olen selannut läpi ohjekirjan. Vois vaikka ollakkin. Kyllä ihminen on sitten tyhmä! Mun täytyy kattoo onko siellä!
Ite ainakin totta vanhempien Eee Pc:llä leikin ja huomasin et Windows Xp versiossa nuo virranhallinta asetukset olivat ainakin siinä mallissa. Ihan siellä oikeassa alalaidassa, kellon vieressä. Muistaakseni siellä oli joku sellanen vihree pikku kuvake mist sai vaihdettua noita virranhallinta säätöjä.