Terve en tiedä onko tätä kysytty useinkin mutta sen uhalla ,että aletaa valittamaan kysyn silti . Minulla on tällä hetkellä vakio Asuksen gtx 560 ti dcii ja olen miettinyt kannattaako kellottaa?. Meneekö takuu jos näyttiksen mukana on tullut asennus levy kellotusohjelmalle (smartdoctor)ja kellotan tätä näyytistä --> se alkaa reistailemaan. Ja jos menee, niin huomaako ne sitä huollossa jos en puhu mitään ?
Meneehän se.. Ja eikait ne takuussa sitä voi vissiin nähä onko sitä kelloteltu jos saat kellot vakioksi (ellet sitten käräytä sitä korttia laittamalla liikaa jännitettä) Kellottamiseen kannattaa käyttää Afterburneria. Aloita vaikka kellottaminen sillai ettet koske voltteihin vaan nostat coren megahertsejä vaikkapa 10mhz kerrallaan ja sitten vaikka ajat jotain benchmarkkia vaikkapa Uniginea http://unigine.com/products/heaven/download/ ja seuraa lämpöjä ja että kaatuuko kone. EDIT: Voit päästä ~950mhz paikkeille coren osalta jos hyvä tuuri käy
mutta eikö ne sit käsitä jo että aijon ylikellottaa jos kysyn niiltä ? mutta eikö ne kehota periaateessa kortin kellottamista ihan itse, kun on niin helppoksi tehty sen ohjelman saanti levyltä? Ja muuten voiko joku laittaa tämän kortin kellotuksesta kokemuksia mihin asti on saatu nostettua. kiitos.
http://www.geeks3d.com/20110207/asus-gtx-560-ti-dc2-gpu-overclocking-vddc-voltage-clock/ Tuossa on pieni artikkeli kyseisen näyttiksen kellottamisesta. Pitää muistaa että jokainen kortti on yksilöllinen niin mitään varmaa ei voi sanoa että kuinka pitkälle sun korttis venyy.. Mutta tosiaan kokeile miten pitkälle pääset ilman jännitteen nostoa. Uskoisin että johonkin 900mhz voit päästä ilman että jännitteiden kanssa tarvii leikkiä ja se tuo jo muutaman framen lisää peleihin.
Ite olen päässyt näihin lukemiin vakaana, ilman jännitteen nostoa: Core Clock: 900 Shader Clock: 1800 Memory Clock: 2150
Älä missään nimessä tee noin tai korttisi kärähtää takuuvarmasti. Teet niinkuin jouko? kertoi niin hyvä tulee.
Itselläni kyseinen näyttis on kellottunut näin: Core: 960 Mhz Shaders: 1920 Memory: 2050 Volts: 1,075 Suorituskyky nousi noista vakioista mukavasti!