Asus K50AB näytönohjaimen kaatuilu?

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by jvarjus, Dec 19, 2010.

1. jvarjus

jvarjus Regular member

Trophy Points:
    26
    Morjes! Olin tosin totaalihukassa mihin tämä aihe menee mutta kuitenkin, siirtää jos ei ole oikeassa paikassa.

Tosiaan mulla on jo vuoden vanha Asus K50AB kannettava tietokone Windows 7 Home Premium -käyttiksellä ja siinä on randomisti alkanut tulemaan näytönohjaimen kaatuilua jonka jälkeen kuva palautuu takaisin ja oikeaan alareunaan tulee ilmoitus jostain että se palautuu toimintaan. Tuossa lokissa sanottiin että vika oli jossain "atikmdag" ilman enempää tietoja. Joskus tuli jopa tietokoneen käynnistyksen aikana jopa vakava vika eli muuten sama kuin mainitsemani "atikmdag" mutta siinä olikin sen perässä vielä SYS -merkintä ja koneeseen tuli heti "kuolemanruutu" (tarkennettuna sininen ruutu) ja kone sammui. Seuraavalla käynnistyksellä ei ollut mitään vikaa. Onko siis näytönohjain vaurioitunut kun aloin kaikesta noiden jälkeen päättelemään että vika olisi siinä? Uusimpia ajureita ei edes mukamas ole enää koska kone liian vanha??? Nekin kun on ainakin miljoona vuotta vanhoja ajureita.

2. Masazu

Masazu Regular member

Trophy Points:
    26
    Kirjoita googleen atikmdag löytyy melkolailla juttua ongelmasta, en nyt juuri itse jaksa ruveta lukemaan.

Share This Page