Olen katsomassa myös vaihtoehtoisesti näistä kahdesta asuksen kannettavista koneista kone tulee kotiin ja yleiskäyttöön eli sen täytyisi kattaa tarpeita laidasta laitaan. ASUS N750JV-T4188H 17,3 Tekniset tiedot Käyttöjärjestelmä Windows 8 64-bit Edition Sisällytetyt palvelut ASUS WebStorage Suoritin Intel Core i7 (4.sukupolvi) 4700HQ / 2.4 GHz Ydinten määrä: 4 Max. turbonopeus: 3.4 GHz Ominaisuudet: Intel Turbo Boost Technology 2.0 64-bitin Computing Piirisarja Mobile Intel HM86 Express Muisti RAM: 8 Gt ( 2 x 4 Gt ) Tuettu enimmäismuisti (RAM): 16 Gt Tekniikka: DDR3L SDRAM Nopeus: 1600 MHz Koko tai muoto: SO DIMM 204-nastaa Paikkojen määrä: 2 Tyhjät paikat: 0 Tallennuslaitteet Kiintolevyasema: 750 Gt HDD / 7200kierrosta/min Liitäntä: Serial ATA-600 Optinen asema: DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM Näyttö Tyyppi: 17,3" LCD taustavalo-teknologia: LED-taustavalo Erotuskyky: 1920 x 1080 ( Full HD ) Leveä näyttö Kuvasuhde: 16:9 Ominaisuudet: ASUS Splendid Video Intelligence Technology, häikäisemätön Audio & Video Näytönohjain: NVIDIA GeForce GT 750M Näytönohjainmuisti: 2 Gt DDR3 SDRAM Kamera: Sisäinen webbikamera Ääni: Neljä kaiutinta , mikrofoni Audio-ominaisuudet: ASUS Bang & Olufsen ICEpower, ASUS SonicMaster Premium, ASUS AudioWizard, MaxxAudio Sisääntulo Tyyppi: Näppäimistö, ohjauslevy Ominaisuudet: Sisäänrakennettu numeerinen näppäimistö Tietoliikenne Langaton: 802.11n, Bluetooth 4.0 HS Verkkoliitäntä: Gigabit Ethernet Ominaisuudet: Intel Wireless Display (WiDi) Akku / paristo Tekniikka: Litiumpolymeeri Kapasiteetti: 69 Wh AC-adapteri Sisääntulo: AC 120/230 V ( 50/60 Hz ) Ulostulo: 120 watt , 19 V , 6.3 A Liitännät 4 x USB 3.0 Mikrofonitulo Kuulokkeet/SPDIF combo jack HDMI LAN Mini DisplayPort Muistikortinlukija: ( SD-kortti, MultiMediaCard, SDXC-kortti ) Mitat & paino Leveys: 41.5 cm Syvyys: 27.5 cm Korkeus: 2.99cm Paino: 3.4 kg Sisältyvät lisävarusteet Subwoofer Ympäristöstandardit ENERGY STAR -luokitus Laitteen takuu 24kk. Akun takuu 12kk. ASUS N76VB-T4027H 17,3" 2,4 GHz:n Intel i7-3630QM -neliydinprosessori (Turbo 3,4 GHz) 8 Gt DDR3-muistia 750 Gt:n kiintolevy (5 400 k./min) 17,3”:n LED-taustavalaistu näyttö (Full HD, matta, 8 ms, 220 nit) NVIDIA GeForce GT740M -näytönohjain, 2 Gt DDR3 Web-kamera (HD) LAN 10–1000, WLAN b/g/n (WiDi), Bluetooth 4.0 Liitännät: 4 x USB 3.0 (1 lataa laitteita), kuuloke (S/PDIF), mikrofoni, VGA, HDMI 5 200 MAh:n akku (6 cell), kesto n. 2 h Kortinlukija: SD/MMC/MS(pro) Blu-Ray combo -asema (lukee myös cd- ja dvd-levyt) Windows 8 64-bit; ohjelmat mm. Trend-virustorjunta 30 pv Mitat: 42 x 28 x 3,5 cm Paino 3,6 kg 2 vuoden takuu
Noista kahdesta ylempi. Tehokaampi ja toimii ripeämmin paremman kiintolevyn ansiosta. Onko 17 tuumainen näyttö pakollinen vai riittääkö 15 tuumainen?
Terve, Itse hankin N750jv mallin viime vuoden lopulla: -Kone on kivan näköinen ja tuntuinen, mutta toki iso ja painava. -Näppis muuten hyvä, mutta alkuun oli hankalaa välilyönnin kanssa, joka ainakin omassa koneessani vaati hieman jämäkämmän napautuksen (Vaimo tätä edes huomannut). -Ajoittain pelejä pyörittäessa aika äänekäs, mutta ei ole ollut ongelmia lämmön kanssa. -Vääntö on riittänyt hyvin kaikkeen mitä ole tehnyt -Olen kokonaisuutena ollut koneeseen tyytyväinen Molempia koneita keikeillut arvostelu kirjoitti: All in all, the Asus N750 is for sure a top multimedia machine. When compared to its predecessor, the N76, the new model is both thinner and lighter, while packing slightly more powerful hardware and being able to go for longer on each charge. However, the sound system, temperatures under heavy load and to some extent, the keyboard, are steps backwards on this latest series. N76VB:ssa on Blue Ray asema ja ehkä jotkut läppärin kohdalla tärkeät seikat (arvostelun mukaan siis jäädytys, + äänenlaatu, ehkä näppis) parempia, mutta itse olen sen sen varran tehopainosuhde orientoitunut, että hinnan ollessa suht-sama valitsisin piirun verran tehokkaamman mallin, eli N750jv:n. Jos N76VB on selvästi halvempi tai jos Blue Ray -asema olisi minulle iso juttu, voisi homma kuitenkin kääntyä toisinpäin.
Terve Noilla koneilla on hintaeroa noin. 60 euroa.. täytyy ostaa jompikumpi osamaksulla kun ovat noin 1000 euron koneita kumpikin.. Meinasin asentaa sitten tuon vanhemman 7 windowsin koska olen kuullut paljon negatiivista noista 8 windowseista.. Minun mielestä paino ei haittaa noissa koska tykkään enemmän jämäkämmästä koneesta ja ilmeisesti koneet ovat alumiinista koteloitu?