Asus Radeon HD 5770 epätasainen fps

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by Leetsauce, May 6, 2010.

1. Leetsauce

Leetsauce Member

Trophy Points:
    16
    No tulipa tuossa vaihdettua koneeseen tuo Asus Radeon HD 5770 näytönohjain, Chieftecin 650w virtalähde ja tämmönen eksoottisen niminen ASRock K10N78FullHD-hSLI R3.0 emolevy. RAM-muistia löytyy 2GB, prosessori on AMD Athlon 64x Dual Core ~2.41 GHz ja käyttöjärjestelmänä Windows 7 Ultimate 64-bit.

No ongelmahan nyt on se että kaikki pelit joita olen nyt kokeillut tökkivät. Esimerkiksi katsoin Left 4 Dead 2:sessa ja Team Fortress 2:sessa niin FPS pomppii n. 1-100 välillä ihan hulluna vaikka menisin seinän viereen seisomaan ja ruudulla ei tapahdu oikeastaan mitään ja oli ne asetukset sitten missä tahansa. Kyseisiä pelejä olen kokeillut pelata niin että olen laittanut niihin käynnistyskomennot -dxlevel 90 ja -32bit eivätkä nekään auttaneet.

Ati Catalyst Control Centeristä olen kokeillut erinäisiä asetuksia joista ei ole ollut hyötyä tai sitten en vaan osaa laittaa niitä oikein. Uudet ajurit on asennettu ja taustallakaan ei pitäisi olla mitään ohjelmia jotka häiritsevät. Olen myöskin kokeillut että osat ovat kunnolla kiinni.

2. leinmi

leinmi Active member

Trophy Points:
    66
    koitappas vähän vanhemmalla ajurilla tekeekö samaa, ja paljonkos on ton näyttiksen lämmöt

3. Leetsauce

Leetsauce Member

Trophy Points:
    16
    Noin 40-60 välillähän ne taitaa olla ja taidanpa kokeilla.

4. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
    Poista Driver sweeper ohjelmalla kaikki Atin näyttiksen ajurit ja asennna ne uudelleen Atin kotisivuilta.

5. Leetsauce

Leetsauce Member

Trophy Points:
    16
    Tämä auttoi ainakin lagipiikkeihin ja nyt pystyy pelata hyvin vaikka fps onkin hieman epätasainen. Paljon kiitosia!

6. Artsigon

Artsigon Regular member

Trophy Points:
    26
    Minulla samaa ongelmaa MW2 pelissä. Lataa mapit todella hitaasti ja paikoin saattaa nykiä. Näytönohjain tuosta vähän heikompi HD 5750 1GB ja tekee väliin nykiä. Tiedä sitten jos ottaisi prossusta kiinni. Toimi huomattavasti paremmin vanhan 8800GTS kanssa tuo peli.

Todella häiritsevää. :/

7. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
    kyllähän Modern warfare 2:n pitäisi toimia tuolla kokoonpanolla ihan heittämällä.
    Poista sinäkin Driver sweeper ohjelmalla kaikki Atin näyttiksen ajurit (myös ne 8800GT:n) ja asennna 5750:n ajurit uudelleen Atin kotisivuilta.

8. Artsigon

Artsigon Regular member

Trophy Points:
    26
    Nyt tuli sitten tehtyä tuo. Lagi väheni aika paljonkin ja toimii paljon paremmin. Pyörittelen kyllä täysillä asetuksilla ja fps on joku 60-90 jatkuvasti. 1920x1080, high ja 4x ni on hieno peli ja hyvä. :)

Tällä koneella pitäis päästellä vielä jonkin aikaa.

9. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
    Mikäs tuossa koneessa on vikana? Ihan toimiva paketti. Ainahan sitä tietysti pelejä löytyy, jotka laittaa koneen kuin koneen polvilleen täysillä graffoilla.

10. Artsigon

Artsigon Regular member

Trophy Points:
    26
    Onhan tää siisti kone ja ihan toimiva ja hyvä paketti mutta väliin tuntuu olevan turhan hidas mun käytössä. Helpostihan tällä sen vuoden vetäis. Sitten ehkä tulee päivitystä koneelle kun Diablo III julkastaan. :)

Voi tosin olla jo aikaisemmin mutta kahtoo nyt millon alkaa oikeasti ahistaan.

Last edited: May 6, 2010
  11. Ransester

Ransester Active member

Trophy Points:
    68
    Unlockaa coret Phenomista nii johan alkaa hönkiä.

Share This Page