Eli sain siis hankittua itselleni paremman koneen, mutta ongelmaksi muodostuu nyt se, ettei koneeni toista ääntä ollenkaan. Aivan sama lataanko uudet ajurit ja asennan ne, ei toimi. Koneessa on valmiina SRS Premium sound niminen ajuri/laite, joka ei toista mitään. Asuksen sivuilta taas löytyy tälle koneelle aivan muu Realtek HD sound ajuri, jonka asentaminen ei taas näy missään. Apuja? Joko olen vain todella retardi koneiden kanssa, tai sitten jossain mättää ja pahasti. Suurimman huolen tällä hetkellä aiheuttaa se, että koneen sain kaupasta suoraan esiltä. Onko mahdollista että joku tunari on ropeloinut koneen käyttökelvottomaksi siellä? Pitäisi siis asentaa käyttis uudestaan, vaan mistäs asennat kun nykyään ei enää saa asennuslevyjäkään mukana.
Päivitystä tilanteeseen: Sain ajurit asennettua, ja äänetkin tulee ulos. Ongelmaksi muodostuu nyt seuraavaksi se, että kaiuttimet päästää ulos vain jumalatonta rahinaa toistettavan audion lomassa. Välillä enemmän, välillä vähemmän, vähän kuin kuuntelisi huonolla taajuudella radiota. Onko tälläisestä kokemusta? -Magiz
Mikä malli sulla näistä on? 1. http://tietokonekauppa.kauppakulma.com/tuotetiedot.php?koodi=22572 2. http://tietokonekauppa.kauppakulma.com/tuotetiedot.php?koodi=22626 3. http://tietokonekauppa.kauppakulma.com/tuotetiedot.php?koodi=22969 Itse ajattelin tilata tuon 1., mutta kerros onko mitä huonoja hyviä puolia`?
Kokeileppas heittää srs-premium sound ajurit hiiteen ja kokeile pelkällä realtekilla. Työpaikan asuksessa samantyyppinen ongelma ja ratkesi kun annoin SRS ajureille monoa.
Mulla ei vissiin ole oikeastaan mitään noista kokoonpanoista. Tämä on ASUS X70IO 17.3/T4200/GT120m/4/320/Vista HP Hyviä puolia koneen suoritysteho mm. pelejä pelattaessa, Aion mm. pyörii parhailla asetuksilla ilman ongelmia. Oikeastaan äänikortin kanssa tappeleminen on ollut ainut huono puoli, Vistan yleisen surkeuden ohella. Suosittelen kyllä lämpimästi, itse olen ollut tyytyväinen. Tokikaan en laitteista oikeastaan mitään tiedä, onhan tämä käytännössä ensimmäinen läppärini, mutta se mitä tällä olen tähän mennessä ehtinyt tekemään on kaikki kiitettävän puolella omien kriteerieni mukaan.
Kokeilin tuota, ja nyt ei taas kone anna edes radion tyyppistä kohinaa läpi.. Keittää kiinni kyllä tähän touhuun, kun en ymmärrä mikä kusee. Ei oikein suostu asentamaan nyt päivityksiäkään, SP1:sellä mennään toistaiseksi..
Far Cry 2 ja assassin's greed pyörivät myös oikein hyvin. Pelinautinto tosin ilman ääniä on todella surkea..
Äänet ei toimi mitenkään päin. Voisiko olla mahdollista että piuha koneen sisällä olisi irti äänikortista emoon? Mutta toisaalta aiheuttaisiko se kuitenkaan tälläistä, että laite löytää kyllä äänisignaalin muttei osaa antaa sitä ulos..? Ja mistä ihmeestä se aikaisempi rahinaääni voi johtua? Se meinaan viittaisi mielestäni huonoon liitäntään koneen sisällä, mutta voiko se sitä olla..? Mitä 3D-markiin tulee, en ole kokeillut. Voisinpa lämpimikseni ladata.
Jep, takuuseen tää vissiin on pakko laittaa. Näyttää meinaan tietokonetta käynnistäessä, että "media error, check cable". Lienee tarkoittavan juuri sitä ettei äänikortti toimi, tai se ei vaan ole kytketty kunnolla. Uskaltaako koneen avata ja katsoa koneen sisälle, meneekö takuu vituiksi?
Kai sen kuoret voi avata ja jos näkyy että johto on auki ni törkätä kiinni, mutta ei varmaa mitää kauheita kannata alkaa vääntelee ainakaa silla, että jäljet jäis
Ruuvia on niin maan penteleesti tuossa kannessa, etten oikein uskalla ruveta aukomaan kun en yhtään tiedä mitkä pitäisi avata.. Otin yhteyttä kaveriin jolta koneen ostin, ja ilmeisesti saan vaihtaa koneen päittäin toiseen samanlaiseen, paketissa olevaan koneeseen. Tosin olen kasarmilla kiinni viikonlopun ja pääsen vasta perjantaina lomille, että sinne asti ainakin menee.. Siihen asti vedellään sitten ilman ääni. Just my luck, all of this..