ata/133 vai sata/150

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by wille133, Nov 3, 2004.

1. wille133

wille133 Member

Trophy Points:
    11
    noh ois semmonen kysymys kun koneessani on maxtor fireball 3 ata/133 40gb 3.5" niin olen tilaamassa uutta kiintolevyä niin pitääkö sen olla ata/133 ja 3.5" ???????????? vai käykö siihen 3.5" sata/150?

2. Pein

Pein Active member

Trophy Points:
    66
    Ei taida kyllä emossasi olla sata -liitintä, jos siinä tuollainen kovo nytten kiinni on, ellet ajatellut laajennuskorttia samalla ostaa.
    Eli sata ei käy.

3. wille133

wille133 Member

Trophy Points:
    11
    no käykö sit siihen ata/133 joka ei ole 3.5"

4. Pein

Pein Active member

Trophy Points:
    66
  5. wille133

wille133 Member

Trophy Points:
    11
    no tommosta aattelin
    Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB 3v takuu, 8MB välimuisti - ATA133/7200 RPM-kovalevy IDE-väylään
    käykö tuo??? meinasin tänään tilata ni tulis huomiseks jos se vain käy mun koneeseen

Last edited: Nov 4, 2004
  6. Pein

Pein Active member

Trophy Points:
    66
    Kyllä tuo käy.

7. wille133

wille133 Member

Trophy Points:
    11
    no mä tilasin sen ja huomenna tulee jos tulee ongelmia ni mä palaan tänne sit toivottavasti se nyt toimii

8. turska

turska Regular member

Trophy Points:
    46
    Sinuna unohtaisin noi Maxtorit,niistä paljon huonoja kokemuksia monilla käyttäjillä.Esim.Seagate/Samsung samoilla arvoilla,ovat hiljaisempia,käyvät huomattavasti viileämpinä ym. ym. kuin Maxtor.Tämähän on vain minun mielipide.

Olin hidas,kerkesit jo
    _X_X_X_X_X_[small]God Hates Us All
    -Slayer-[/small]

Last edited: Nov 4, 2004
  9. poisoned

poisoned Regular member

Trophy Points:
    26
    Mikä ihme noissa Maxtorin kovoissa on kun kaikki niitä tuntuu vihaavan? =) Itellä 80gt plus9-SATA kovo eikä ainakaa vielä oo hajonnu (n.6kk käytössä ollu).. Tosin se on kyllä kuuma ku kiuas, mutta luulen että se johtuu mun puoltiehen jääneestä kotelo "modauksesta".. =D

10. Folkke

Folkke Guest

Kovoissa tuntuu olevan joka merkillä paskat- sekä maanantaikappaleensa. Itse olen kierrättänyt vähän kaikki merkit läpi, ja osa hajonnut, osa ei. Nyt viimeisimpänä 2 x 160 gigaset SATA Seagatet ilmoittivat ettei hommat enää toimi :) Kerran vaihdettu, ja hajosivat taas. Nyt kuitenkin toimii.

Maxtorilla oli aikanaan vähän sama meininki, ja nyt kun muistelen, niin omakohtaisena IBM on ainoa levy mikä ei ole mulla tuottanut mitään ongelmia koskaan.

Ja en puhu nyt minkään 4 levyn kokemuksesta, vaan ison läjän :)

11. Jack999

Jack999 Guest

Yleensäkin väki on esittämässä kommentteja , älä osta se paska... esim aina kun on puhe näytönohjaimista tulee vastaavia kommentteja. Kuitenkin ko.laitteet ovat toimineet hyvin suurimmalla osalla . Eli pois
    tuollaiset maininnat !

12. Bluekkis

Bluekkis Active member

Trophy Points:
    66
    Itselläni on ollut 3 maxtorin kovoa ja uusimmat 2 on samsungin. Ainut "hajonnut" on vanhin 40 giganen maxtor joka otii pikkasen lämpövaurioo piireihin vanhassa koneessa. Sillä on vähän käynnistys ongelmia mutta kyllä se viälä toimii ja puuskuttaa tuossa kakkoskoneessa =).

IMO suurinosa kovalevyjen hajoamisista tapahtuu yleensä huonosta käsittelystä kuljetuksessa/asennuksessa. Jokaisen valmistajan kovolla on kuitenkin tehtaalta lähtiessä yhtä suuri mahdollisuus hajota. (DeathStar, olikos nyt GXP75, sarjaa nyt lukuunottamatta)

13. piiska

piiska Active member

Trophy Points:
    66
    Mulla vanhassa koneessa Maxtorin 120 giganen ja hyvin toiminu 1,5 vuotta jo. Uudessa 2 x 200 gigaset Seagatet. Ainoo kovo joka on mulla hajonnu, ni oli vanhan koneen joku 20 giganen n. 3v. hyvin toiminut kovo. Merkkiä en muista.

Share This Page