Olen taistellut saadakseni ATI AIW:lla kaapatut ns. standardi SVCD:t näkymään Cyberhome DVD-soittimellani. Minulla on käytössä ATIn/Catalystin uusi MMC 7.7, jonka mukaan nyt pitäisi onnistua standardi SVCD:n kaappaus, mutta eipä vaan näy. Näin teen, kaappaan videon SVCD templatella, syötän videon Nerolle tai VCDEasylle. Kumpikaan ohjelma ei valita videon olevan standardista poikkeava. Polton jälkeen soittimeen, ja tulos on aina sama -> ääni kuuluu mutta kuva ei näy tai sitten eka freimi jää ruutuun ja sekin piirtyy ruudun vasempaan reunaan täys korkeana mutta kapeana. Olen yrittänyt myös avata tätä ns. standardi SVCD-kaappausta myös TMPGEncillä mutta se ei sitä suostu avaamaan. Huom! VCD-kaappaus soi moitteetta soittimellani. Mikä neuvoksi?
Vannomaan en mene mutta, puuttuisikohan multiplexaus. Kokeilepa TMPGencin MPEG toolseilla multiplexata ensin tuo file. Eli File>mpeg tools.. ja multiplex. Valkkaa file ja varmista että Type on oikein, eli MPEG-2 supervideo cd.
Olen kokeillut myös multipleksauksella. Siitä ei ollut apua. Täysin pielessä kaappaus ei varmaankaan ole koska standardi VCD soi. petrau, onko sinulla vastaava näytönohjainta ja kokemusta SVCD-kaappauksesta ja poltosta ilman TMPGEnc-vaihetta välissä?
Oletko saanut mitään SVCD:tä pelaamaan soittimessa? Siis VCD-tukihan löytyy 95%:sta DVD-soittimista, mutta SVCD-tuki vain noin 60%:sta. Yksi ongelma, joka aiheuttaa toiston menemistä hatuilleen on väärä GOP/Matrix, mutta yleensä Nero valittaa noista..
Juu, eli meinasin tuossa kirjoitella juuri samat kuin dRD Itselläni on Hauppaugen WinPVR 250. Olen kaapannut kuvaa kortin omalla kaappausohjelmalla sekä CBR että VBR:nä. Poltot mennyt hyvin sekä toistuu DVD soittimessa. Atista ei ole kokemuksia. Mutta tässä hymyilemisen aihetta kaikille, kuinka tuli viriteltyä SVCD videolta kaapatusta kuvasta eli: Ensin kaappasin kuvaamani videon WinTV:n kaappausohjelmalla. Metodina VBR 6400-8000 bitratella. Tämän jälkeen pilkkominen ja liittely TMPGEnc ohjelmalla. Seuraavaksi tein Uleadin DVD movie factoryllä, menut ja chapterit pätkään. Sen jälkeen samalla softalla koko höskä DVD imageksi. Daemon toolsiin image, josta DVD2SVCD ohjelmalla SVCD:si. Ja yllätys, yllätys kuvan laaduksi tuli erittäin hyvä. Siihen nähden mistä lähdettiin liikkeelle
Muistaakseni (siis muistaakseni) kaikki VCD:t ja SVCD:t joita olen tehnyt TMPGEncillä ovat soineet ok. Myös ne jotka poikkeavat standardista myös resoluutiossa ja bitratessa, siis XVCD:t ja XSVCD:t. Esim. kaapatessani VCD:tä yli puolet standardia suuremmalla bitratella homma toimii vaikka Nero tästä valittaakin. Uskoisin että tarvitsen tähän apua sellaiselta joka on kokeillut juuri tätä samaa ATI AIW:lla, koska tämä on niin spesiaali juttu. Joten jos vaikka kaverin kaverillasikin olisi vastaava kortti niin olisi kiva kuulla saako tätä toimimaan mitenkään. Voihan olla että esim. Cyberhome DVD-soittimen uusin firmware-päivitys auttaa.