Ostin Ati Radeon 9600 Pro 256MB kortin. Kortin asentaminen ei onnistu. ATI CATALYST tai mitään muutakaan ajuria kyseiseen korttiin. Tämä on toinen samanlainen kortti. Edellinen purki sopimuksensa 2kk ongelmattoman käytön jälkeen ja toettiin maahantuojalla vialliseksi, nyt tämä uusikaan "ehjä kortti" ei suostu asentumaan (edellinen oli tosiaan sekaisin, värit olivat täysin sekaisin yms). Laittaessani kortin kiinni windows löytää 2kpl uusia laitteita: Video Controller ja Video Controller (VGA Compatible). Kun asennan ATI CATALYST CENTERIT YMS muut atin surkeat ohjelmistot, ne ei vät löydä yhtään ati-yhteensopivaa näytönohjainta. Kun yritän asentaa ati-ajureita suoraan CD:ltä/netistä windowsin löytämiin video controllereihin tulee seuraava teksti: "An error occuired during the installation of the device. ACCESS IS DENIED." Mikäköhän selitys löytyy tuohon että "Pääsy evätty" näytönohjaimeen? Olen kokeillut melkein mitä vain, mutta en saa toimimaan, tämä on ainoa "virheraportti" mitä olen saanut. Ei vain toimi. Eikä device managerista löydy yhtään näyttöäkään mihin voisin asentaa Philips '15 ajurit, mutta onneksi jotenki toimii. Työpöydältä kun vedän Properties -> Settings -> Advanced -> Adapter -> lukee joka kohdassa <unavailable> ja vierestä properties niin löytyy "VGASave" Non-Plug&Play Device jonka Driveriä ei voi updeittaa. Monitorin kohdalla lukee vain "Default Monitor" eikä mitään säätöjä voi vaihtaa. Aikaisemmin minulla oli Radeon 9600 Pro 128 joka toimi täydellisesti (kuten tämäkin kortti aluksi). Windows XP Professional SP 2 AMD Athlon XP 2400+ 1GP RAM Mikä tahansa vinkki on tervetullut. kiitos
Lisäystä edelliseen: Sain asennettua Radeon 9600 Ajurit Cd:ltä "Video Controller" kohteeseen, jonka jälkeen näyttö pimeni välittömästi. Käynnistin uudestaan ja näyttö pimeni koneen käynnissäolon jälkeen noin 2-5min jälkeen, ehdin jopa tulla kirjoittamaan tätä tekstiä hetkeksi ennenkuin pimeni Vaustaukseksi kelpaisi yksinkertaisesti yhteensopivuusongelma, mutta miksi kyseinen kortti toimi moitteettomasti 2kk ennen kuin sekosi? Ja miksi nyt kiinni oleva vanha GForce 2 MX/MX 440 toimii moitteettomasti? Monitor "Philips 150B" toimii myös 70herzilla loistavasti. En haluaisi millään maksaa tähtitieteellistä tuntipalkkaa paikalliselle atk-osaajalle ohuesta opiskelijalompakostani. Kysykää toki jos tarvitsette lisätietoa ongelman auttamisessa ja kiitos jos jaksatte nähdä vaivaa auttaa!
Se on vaan kumma miten format C:/ auttaa moniin ongelmiihin, itse näyttäisin masiinalle sitä tässä vaiheessa.
Kieltämättä aika outoa.Mutta,kuten Ylkekin jo totesi...Formatoit vaan C:aseman...(Jos Windows siinä)Ja,asennat vain Windowsin+muut kaikki uudestaan.