Päivittelin koneen osia ja vaihdoin GeForcesta Radeoniin. Vieroksun .netin asentamista ja Omega-ajureissa on samat asetusikkunat kuin silloin kun minulla viimeksi oli viimeksi Radeon. Sainkin kaiken aika hyvin säädettyä kuntoon, tietokoneen näytöllä kaiken pyörimään 1280x1024 -resoluutiolla ja tv:n kloonitilaan, jossa kaikki toimii oikein. Vaan koneen uudelleenkäynnistyksen jälkeen tietokoneen näyttö on 1024*768 -resoluutiossa, eikä sitä voi näytön asetuksista eikä näytönohjaimen lisäasetuksista säätää suuremmaksi. Geforcella homma toimi niin, että näytön resoluutio sai olla tv:n maksimiresoluutiota suurempi ja tv:llä työpöytää sitten panoroitiin hiiren kursin. Miten tuo 1280*1024-näyttö ja telkkari kloonitilassa videoita varten -yhdistelmä mahdollista saada toimimaan? Pitääkö tässä asentaa nuo uudet, raskaammat ajurit ja .net, vai onnistuuko se jotenkin Omegoillakin?
Laita liitetyksi eikä klooniksi ja sitten sieltä Control Centeristä theatre mode päälle niin video aukeaa aina kokonäytölle myös TV:hen.
Tuossa liitetyssä on se rasittava ominaisuus, että hiiri lipsuu reunan yli toiselle työpöydälle, jolle minulla ei ole mitään tarvetta. Kiitos kuitenkin neuvosta, kyllä tuollakin olisi pärjännyt, parhaiten kai heittämällä kakkosnäytön johonkin niin omituiseen kulmaan ykkösnäyttöön nähden, ettei hiiren kursori pääse sinne kuin jostain nurkasta. Ja löysinpäs ratkaisunkin: Näytön asetusten lisäasetuksista Näyttölaite-välilehdeltä ruksi "Piilota näytölle sopimattomat näyttötilat" pois, ja sitten pystyy taas valitsemaan näytölle isomman reson, joka pysyy päällä uudelleenkäynnistyksen jälkeenkin. TV-outissakin kaikki on niin kuin pitääkin.
Mulla sama ongelma lisättynä lisäongelmalla joka on: Tuo piilota ei tuetut resoluutiot on harmaana, joten siihen ei pääse vaikuttamaan... ...Olisikohan kellään tuohon ratkaisua? Kone on acer travelmate 5520 ja näyttis ati radeon x1250. siis läppäri