Kerokaa joku miksi hitossa mun kone kaatuilee jatkuvasti siniselle ruudulle, väittää kaataneensa käyttiksen ja syyttävänsä siitä virkkeellä ATI_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ja viittaamalla tiedostoon NDIS.SYS?? Avusta olisin hyvin kiitollinen..
ATI_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL tuo teksti viittaa siihen että näytönohjaimen ajurit eivät ole ns.sopivat sinun kortille.Jos sama teksti ilman ATI sanaa niin silloin kyseessä usein muistiongelma,kovalevy tai lämpöongelma. NDIS.SYS tuo teksti viittaa ongelmaan nettiyhteydessä,eli mahdollisesti viallinen/vanha ajuri modeemissa,kokeile päivittää modeemin ajuri.
käynnistä/start->suorita/run->msinfo32 ja sitten hardware/conflicts ja katso näkyykö siellä IRQ ristiriitoja.
IRQ ristiriidat? Tossa ekassa ristiriidat ja jakaminen näyttää et kolme eri asiaa käyttää IRQ 16 En tiedä mitä mahtaa tarkottaa mut kummiskin yks on Radeon 9800 ja kaks muuta on jotain samaa. Intel Universal Host Controller
Joo siis 3 laitetta käyttää samaa Resurssia IRQ 16 Mut tila on toistaiseksi OK.. Eihän se oo vika vasta kun se bluescreen tulee ja kone nykäsee..
Siis mä vetäsin Xp:n Ja Win98 samalle koneelle ja siitä se vittuilu alko.. sit formatoin koneen mut ongelma vaanjatku... Aika neuvoton olo..
Kokeile ihan piruuttain vaihdella kortteja PCI paikoissa. Vaikuttaa IRQ konfliktilta. Ja onhan uusimmat ajurit asennettu, ja vanhat poistettu kunnolla?
Mulla oli noita ongelmia aikanaan (NDIS.sys & bluescreenit), ongelma oli silloin verkkokortin ja senhetkisen (vanhahkon) antivirus&palomuuri-ohjelman yhteensopivuuden kanssa. Kone kräshäsi milloin sattui, mutta useammin silloin kun oli paljon verkkoliikennettä. Silloin ei auttanut uudet verkkokortin ajurit, vaan piti ottaa käyttöön toinen antivirus ohjelmisto.
Miten hitossa mä vaihtelen jotain kortteja? Niin mulla on jostain syystä vanhahko antivirus ja palomuuri kun F-Secure ei suostu päivittämään mun tietoturvaa.. Ihme runkkareita..
Mul 3 laitetta käyttää samaa resurssia IRQ 16 kaks niistä on jotain USB ilmeisesti verkkolaite Ja toinen on ATI RADEON 9800.. Miten saan vaihdettua noi 2 verkkolaitetta tuolta IRQ 16?