Miten ihmeessä atk alan liikkeet saavat yleensä hankittua maan huonoimmat henkilöt myyjiksi. Myyminenhän pitäisi olla asiakaspalvelua suurimmaksi osaksi. Pari esimerkkiä löytyy omalta osalta. Hyvinkään Computeriassa oli pari vuotta sitten myyjä, joka keräsi mainetta mahtvalla asiakas palvelulla. Häneltä kun kysyi jonkun asiallisen kysymyksen, yksinkertaisen tai monipuolisen niin tämä alkoi hiljalleen suunnata monitorin lasituttaneita silmiään kohti asiakasta ja sanoi joko kyllä tai ei. Ja sitten painoi katseensä takaisin siihen niin rakkaaseen litteeseen kuvaruutuun. Tämä toistui niin monta kertaa kun häneltä viitsi kysyä jotain. Toinen melkoinen asikaspalvelun kehto on tuo Mikromaja. Kun soitat sinne sieltä ei vastata. Kun lähetät sähköpostia niin siihen ei vastata. Ja nehän ovat kuuluisia siitä et ne myy ei oo tavaraa. Itse kun tilasin sieltä muistit, kovalevyn, näytönohjaimen, prosessorin, powerin, näppäimistön, ja emolevyn niin ainoa mikä niiltä löytyi sellaisen minkä tilasin oli emolevy. Muut piti vaihtaa joko vastaavaan tai vähän eri "tasoiseen". Onko sattumaa, että näitä juttuja käy mulle vai onko yleistä.
no ei ittellä noi huonosti oo käyny, mutta kerran eräässä expert liikkeessä olin kattomassa pikkusiskolle digikameraa, niin myyjä istui myyntitiskin äärellä lukemassa lehteä ja kun häneltä kysyi misäs on kamerat näytti "ystävällisesti" hyllyä misä niitä oli ja jatkoi lehden lukua. niitä siinä aikani kattelin ja rupesin kyselemään tuotteista, vastaus oli aina että: kato tuoteselosteesta!. Kun sitten kysyin lopulta että mitä vaihtoehtoja on alle 200e 7megapikselin kameroissa vastaus oli tyly: ei semmosii ole!. No lähdin siitä sitten pois ja myyjä luki edelleen sitä sanomalehteään, törkeää toimintaa myyjältä . Että kyllähän näitä evvk myyjiä aina löytyy.
Just näin kävi ittelläki aikoinaan, kun osia tilailin.. näppis/hiiri/emo oli rikki ni kas kun ei ollut vastaavaa tuotetta, mutta toki vaihtavat ihan mielellään vähän eri "tasoiseen".. ja tietenkin yrittävät vielä vaihtaa vanhempaan/"huonompaan" tuotteeseen. No, sen väännön jälkeen en tuossa puljussa ole asioinut enkä suosittele muillekaan. Ennemmin maksaa vähän enemmän ja tilaa muualta, jossa palvelu pelaa. Pitäisi muistaa, että nykyaikana tieto liikkuu aika haipakkaa irkissä, foorumeilla, kaveripiirissä jne.