Taas varmaan, ainakin naisten mielestä, ideoin hulluja. Mutta mitenkähän olisi ,jos sen väsäis visakoivusta, senhän vois tosin viritellä peltisenkin päälle, mutta aidompi tulis kun se olis aitoa puuta. Kun kaikki tahtoo nykyisin olla muovia ja metallia. Tietysti täytyy huomioida kaikki puun ominaisuudet ja värinät. Mulla kun olis visakoivua ja kuivanakin ja metsässä on lisää. Olisiko teidän mielestä asiassa mitään järkeä, siitä meinaan tulis aika arvokas ja uniikkikappale.
Tossa jotakin puukoteloista. Kyllähän puusta saa hienoja virityksiä jos homma on hanskassa. http://unknownpixels.com/blogi.php?kategoria=rakentelu&id=2 http://www.tehomylly.net/artikkelit/53.4
Kyllähän tuo kotelo tuossa vieressä edelleen miellyttää eniten silmää verrattuna mihinkään kaupalliseen tuotteeseen, itse tehty on aina jotenkin ihan eri juttu. Olen siis tuon jo kahteen kertaan linkitetyn pleksikylkisen kotelon tekijä/omistaja. Harva osaa enää nykypäivänä tehdä käsillään jotakin uniikkia, joten suosittelen ehdottomasti rakentamaan sen kotelon itse puusta. Jos homman hoitaa kotiin, niin kotelo tuottaa ihan varmasti tarpeeksi iloa esteettisessä muodossa ja toki sitä saa kuulla kehuja vuodesta toiseen, etenkin kaikilta kotelon livenä nähneiltä. Tunnearvoa on paljon, rahallistakin varmasti ihan tarpeeksi. Kannattaa ottaa huomioon ainakin: - kaikkien osien tarkat mitat ennen kuin rakennat mitään - emolevykelkka kannattaa kannibalisoida jostakin vanhasta kotelosta, säästää aikaa ja hermoja - puu elää: lämpötilan ja kosteuden vaihtelut ovat melko kriittisiä, joten mieti, miten rakennat kotelon järkevästi (ota puun ominaisuudet huomioon) - jäähdytys ei ole ongelma, kotelo ei sen enempää lämpene kuin mikään muukaan - lämmin ilma nousee ylös - puu resonoi matalilla taajuuksilla Seurailen innolla, mikäli aloitat rakentamaan
Kiitokset! Hallitaan homma, kumpikin tuntee ATK-puolen, mutta kaveri on tositarkka puuntyöstäjä ja minä taas vanha, kenties liiankin vanha laitteiden fixaaja. Pyrin aina jenkkityylin malliin "riittävän hyvä", mutta miksei voisi tehdä ns. paremman version
Projekti on jo alussa, tosin mietin, että proton voisi tehdä muustakin puusta, sillä pidän visaa kaikkein arvokkaimpana. Tässähän olisi ideaa tuottaa tietysti vaikka mitä muutakin. Mulla on valmista kuusta,mäntyä, koivua ja mahonkia, leppää... Tuo visaidea syntyi, kun 1995 peltoon istutettu visakoivikko on tarkastelujen alla ollut jo vuosia, sitä noin 5 vuotta sitten vähän pystykarsittiin. Tosin se on hirveennäköistä, kun se rupeaa haaroittumaan ja on täynää patteja, eikä kasva suoraan, mutta on sitä aina puuna arvostettu. Puukonkahvoista alkaen vaikka mihin vempeleisiin. Minä ainakin arvostan, kun joskus tympeentyy kaikkin muovista ja metallista tehtyihin laitteisiin. Terv. Vanha metsuri
Itse pykäsin pari vuotta sitten visakoivusta puukon,visakoivusta tehtiin kahva,ja terä taottiin itse,kyllähän tuo visakoivuinen kahva on ihan nätti,tässä lyhykäinen OT