auta poistamaan IE

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by samipekka, Jan 29, 2007.

1. samipekka

samipekka Member

Trophy Points:
    11
    Moi.

Mulla on ongelma, jota olen yrittänyt ratkaista jo monta päivää. Nyt olen oikeasti aivan rikki ja pulassa, koska en saa tärkeää liitetiedostoa auki, eikä tiedoston lähettäjään saa yhteyttä.

Internet Explorer on ainoa selain uudessa laptopissani, jonka otin käyttöön viime viikolla.

IE ei anna ladata esim. uutta selainta, ei avaa liitetiedostoja yms. Saan ainoastaan herjan: IE ei voi ladata.... ja IE ei voi avata sivustoa.

Olen käynyt klikkailemassa kaikki löytämäni suojaukset niin nollille kuin se on mahdollista, mutta ongelma ei poistu. Voisiko joku ystävällisesti auttaa minua mahdollisimman nopeasti.

Sami.

2. Neptun

Neptun Active member

Trophy Points:
    68
    Mikä IE koneessa on 6 vai 7? Miten ilmenee, että IE ei anna ladata, kerro tarkemmin. Mitä selainta olet yrittänyt ladata, ja eikö se lataudu netistä koneeseen vai asennu koneessa selaimeksi?

3. samipekka

samipekka Member

Trophy Points:
    11
    Moi ja kiitos vastauksestasi. Selvennän tilannetta: IE7 ..kun aloitan lataamaan netistä (mitä tahansa) esim. Firefoxia, lataus näyttää alkavan...kirjeet lentelevät, mutta alapalkissa ei tapahdu mitään (siinä joka näyttää latauksen edistymisen). Pian tulee herja, jossa sanotaan Internet Explorer ei voi ladata (perässä lukee ko. sivun osoite), lisäksi lukee: Internet explorer ei voi avata sivustoa...)

Sama herja tulee, kun yritän avata sähköpostini (jota käytän selaimen kautta) pdf-liitetiedostoa.

Valaiseeko tämä asiaa?

Olen siis yrittänyt auttaa tilannetta työkalut->asetukset->suojaus, mutta rehellisesti sanottuna ei hyvältä näytä.

Sami.

4. Dwnldz_5

Dwnldz_5 Active member

Trophy Points:
    68
    Lataa jollain toisella koneella se muistitikulle/RW-levylle ja siirrä sillä?

Windowsin korjausasennuskin voi tehdä ihmeitä.

Edit: IE:tä ei voi poistaa koska se on kiinteä osa Wintoosaa, mutta sen kuvakkeet voi piilottaa (Control Panel > Add or Remove Programs > Add/Remove Windows Components). Senkin jälkeen sen saa auki (Suorita > iexplore).

Last edited: Jan 29, 2007
  5. Mecli

Mecli Regular member

Trophy Points:
    26
    Kone ihan uusi? Ja käyttis liikkeessä asennettu? Mees itkee liikkeeseen.. :D

Tai koitas ladata jollakin toisella koneella esim Mozilla Firefox ja heitä se muistitikulle jonka jälkeen asennat sen läppikseesi siit tikulta... Kokeile jos toimii...

Mikä Palomuuri ja virustentorjunta muuten?

Edit:
    Dwnldz_5 Olit nopeempi.

6. samipekka

samipekka Member

Trophy Points:
    11
    jes, kiitos vastauksista. käyttis stokkalla asennettu, palomuurina Norton.

S.

7. Tuff

Tuff Active member

Trophy Points:
    66
    jos asetukset ovat menneet pieleen voisit kokeilla palauttaa IE:n asetukset.
    Ohjauspaneeli->Internet asetukset->lisäasetukset->palauta
    Vieressä lukee että palauttaa kaikki asetukset,poistaa väliaikaiset tiedostot ja poistaa lisä osat käytöstä.

tämä ainakin muutaman kerran auttanut kun selain mennyt sekaisin spywaresta ynm..
    Edit: flash ja java kannattaa asentaa tämän jälkeen uusiksi.
    ja tarkasta norttonin asetukset kokeile vaikka nortton disaploituna.

8. Neptun

Neptun Active member

Trophy Points:
    68
    Aina näitä tietoja näkyy kaipaavan lisää. Onko kone uusi, tällä ajan vastusta kysymykseen, onko siinä ollut ensin IE6, joka on sitten päivitetty 7:ksi. Jos niin olisi, niin IE7 voisi poistaa Lisää ja poista ohjelmia kohdalla ja saada käyttöön IE6. Muuten voi kokeilla IE7 päälleasentamista nykyisen päälle ja tietysti taas tarkkailla mahdollisia virhesanomia.

Edelleen, miten jatkuu virhesanoma "IE ei voi ladata ......"?

Jos käyttis on liikkessä asennettu, niin samalla tuo IE7 on siihen ilmeisesti laitettu. Tuntuisi siltä, että heidän asiansa on saada koneen Windows ja siihen kiinteästi kuuluva selain toimimaan, ellei nyt halua sitten välttämättä itse askarella uuden softan korjaamiseksi.

Share This Page