AutoGordianKnot

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by maape, Apr 17, 2006.

1. maape

maape Member

Trophy Points:
    11
    Olen tallentanut Anyseellä leffan ja haluaisin pienentää sitä tiedostoa. Olen onnistunut AutoGordianKnot-ohjelmalla pienentää se jopa kolmasosaan, muuta ongelmana on miten saan ne äänet liitettyä siihen kun se on muutettu? Se ei näköjään muuta niitä automaattisesti. Olen yrittänyt hakea vastausta täältä mutta en ole löytänyt ja siksi ajattelin sitten itse kysyä sitä.

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Oletko aluksi ajanut sen tallennuksen ProjectX:n läpi?
    Ja näkyykö se audioraita tuossa
    Audio Tracks kohdassa?

3. maape

maape Member

Trophy Points:
    11
    en ole ajanut ProjectX läpi. olen aloittanut suoraan muuttamaan autogordianknot-ohjelmalla ja siinä audio track kohdassa ei lue noin. siinä lukee audio stream 0. Millainen ohjelma toi projectX on ja onko se ilmainen. yritin netistä hakea, mutta en löytänyt.

4. maape

maape Member

Trophy Points:
    11
    nyt olen saanut sen projectX koneelleni. Miten mä ajan sen tallennen siitä läpi?

5. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Käynnistät ohjelman, Add:illa lisäät tallenteen, Work kohtaan vaikka demux ja sitten Go nappia.
    Tämän jälkeen vaikka tmpgenc:in File -> MPEG tools... valinnan alta löytyvällä Multiplex(Mux) toiminnolla saa yhdistettyä noi tavalliseksi mpg tiedostoksi, tuossa ProjectX:n work kohdassa saattoi myös olla m2p option, mutta en ole aivan varma tästä (molemmat tiedostot pitäisi käydä AutoGK:lle).

6. maape

maape Member

Trophy Points:
    11
    tämä kohta menee hienosti:Käynnistät ohjelman, Add:illa lisäät tallenteen, Work kohtaan vaikka demux ja sitten Go nappia.
    sitten alkaa tökkii. mä en löydä tätä kohtaa:Tämän jälkeen vaikka tmpgenc:in File -> MPEG tools... valinnan alta löytyvällä Multiplex(Mux) toiminnolla saa yhdistettyä noi tavalliseksi mpg tiedostoksi.
    Pitäisikö tuo kohta löytyä siitä samasta ikkunasta jossa tallennin tekee toi ensimmäisen tehtävän tai onko se siinä projectX pääikkunassa jossain? Mä en löytänyt kummastakaan ikkunasta tuota tmpgenc:iin File -> MPEG tools.. :eek:(

Se tallenin jonka muutan on pes-tiedosto. onko sillä mitään väliä?
    Kun olen ton ensimmäisen tehtävän tehnyt niin sinne Anyseen kansioon jossa toi tallennin on niin sinne on ilmestynyt kaksi tiedostoa lisää ja ne on m2v ja mp2.

Onko mulla yhtään mennyt oikein?

7. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Tmpgenc on erillinen ohjelma.
    Tuo Demuxaus meni ainakin oikein jos sinne nuo m2v ja mp2 tiedostot ilmestyy.

8. maape

maape Member

Trophy Points:
    11
    tuhannesti kiitos sinulle. nyt sain äänet niinkuin halusin :eek:)
    uskallonko vielä kysyä, miten siitä tallenteesta saan mainokset pois?
    millä ohjelmalla ja onko se vaikeata tehdä?

9. maape

maape Member

Trophy Points:
    11
    iloitsin liian aikaisin. aloin kelamaan eteenpäin sitä tallennetta ja huomasin että se ei ole tallentanut sitä ohjelmaa kokonaan. lopusta puuttuu aika paljon tallennetta. se puuttuu jo siinä vaiheessa kun se projectX:llä muuttaa sen siihen m2v ja mp2. olisko siinä projectX jokin säädin mistä täytyy laittaa tämän tallentavan pituus tai mistä moinen johtuu? yritin sitä muuttaa uudestaankin mutta se aina jättää lopusta pois :eek:(

10. maape

maape Member

Trophy Points:
    11
    kyllä se oli siitä tallenteesta kiinni kun ei onnistunut. yritin toista tallennetta ja se onnistui loistavasti. kiitos paljon avusta.
    jos vielä oppisin ton mainoksien poisto niin se tekisi minut hyvin onnelliseksi. millä ohjelmalla se tapahtuu ja onko sitä vaikeata neuvoa näin foorumin kautta?

11. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
  12. Ponco

Ponco Member

Trophy Points:
    16
    Mainokset voi poistaa ProjectX ohjelmalla kohdasta "Edit > open video/cut specials". Siitä valitset mitkä osat haluat säilyttää "add point" napista. Vihreäksi jäävä osuus jää talteen ja punainen jää pois. Tämän jälkeen painat vaan "apply & close" ja demukaa niin kuin ennenkin. Huomaa, että tämä ei poista mainoksia lopullisesti, vaan aluperäinen tiedosto jää ennalleen. Jos suljet ohjelman, niin editointipisteen häviävät, ellet erikseen niitä tallenna. Tämä ainakin ProjectX ver. 0.82.1 jota itse käytän.

13. maape

maape Member

Trophy Points:
    11
    Halusin tulla vielä kiittämään erittäin hyvistä ja selkeistä ohjeista. sain kaikki toimimaan hienosti. hyvää kevään jatkoa ja KIITOS :eek:)

Share This Page