En millään tavalla yritä epäillä ketään, ihmettelen vain, että miten noin mallikkaasti käyttäytyvä käyttäjä voi saada bannit? Mitä hän on tehnyt? Pahoittelen, jos ketju on sopimaton jonkun mielestä sopimaton.
Bannit ovat ihan syystä, ja pysyvät. Itse en noita laittanut, mutta olisin laittanut, ellei joku olisi kerinnyt edelle.
Todella hyvä kysymys, mitä ihmettä irkissä kirjoittelu vaikuttaa tähän foorumiin, itse en harrasta irkkiä, joten olenko sitten jotenkin epäpätevä käyttämään myös tätä forumia? Itse en kyseistä "auttajaa" edes tunne, mutta ihan uteliaisuuttani katsoin haulla läpi "auttajan" viimeisimmät kirjoitukset forumilla, ja aivan asialliselta ja perusteelliselta hjt puolen neuvomiseltahan nuo kaikki vaikutti, ei edes minkäänlaista vinoilua neuvon tarvitsijoita kohtaan. Hohhoijaa, täytyy ilmeisesti nyt sitten varoa mitä puhuu chateissa ja muilla forumeilla, ettei sisäpiirin isot pojat ota hernettä nenään ja kiellä tulemasta niitten hiekalaatikolle leikkimään. No eipä se kyllä haittaa vaikka näin kävisi.
@Teme2 Auttaja-nimimerkkiä käyttävä auttaja on kyseessä. Hän fixaa siis "ammattitaidolla" hjt-lokeja. Itse uskon, että rike on tapahtunut tällä puolella, eli hän on jonkun peelon multiaccount, mutta ircissä hän oli riehunut oikein olan takaa. Tosin kuka voi todistaa, että käyttäjä on sama? Ip:tä tältä foorumilta tuskin moderaattorit pääsevät katsomaan, korjatkaa jos olen väärässä.
tämä kyseinen Auttaja auttoi minua muutama kuukausi sitten yhden hjt login kanssa :O mitä prkl hän on mennyt tekemään. vaikutti aivan asialliselta kaverilta. kehuinkin vielä että onpa hänellä osuva nicki.
Lukemieni mukaan kyseinen tyyppi oli/on entinen Candyking (lue: peelo), muutenkin se käyttäytyminen AFTERDAWNIN IRC-KANAVALLA oli sieltä, Esim. "nyt jaan nimmareita ku oon addict!111" jne.. Sitten sama tyyppi oli sanonut adminille privassa, että toivottavasti afterdawn saisi DDoS:sia... Asiallinen? Ei. (IRC-kanavalla ollut voi tarkentaa/korjailla tuosta minun postauksestani vääriä asioita, mutta noin se oman muistin mukaan meni.)
Sebu92, ip:itä ei moderaattorit näe mutta adminit näkevät tarvittaessa. ja meillä on työkalut selvittää multiaccountit näkemättä ip:täkin. kys. käyttäjällä on ollut useampikin nicki foorumissa, mutta yksi tupla-nick poistettiin ihan käyttäjän pyynnöstä jo ennen banneja, mutta yksi bannin jälkeen = bannin kiertämisyritys, josta ei tässä tapauksessa seurannut alkuperäisen bannauksen ajan pidentämistä/lopulliseksi banniksi muuttamista. ja IRC ei suoranaisesti vaikuta banneihin mutta siellä peeloilu ei ainakaan lievennä mahdollisia moderointitoimenpiteitä foorumin puolella jos aihetta löytyy. kyseessä on kuitenkin virallinen aD:n kanava joka voi toimia esim. support paikkana, miksei se myös siis vaikuttaisi sivuston suuntaan joissain tapauksissa. niin ja koko tapahtuma sai alkunsa noin 150-200 mainostuspostauksesta (pysy puhtaana copy/paste jota läheteltii ympäri hjt aluetta sisälsi rekisteröidy -kehoituksen eräälle saitille + pari riviä mainospuheita) ja sen jälkeisistä tapahtumista privassa (aD:n säännöt siis kieltävät mainostuksen), niin foorumin kuin irc:n puolella. suoraan sanottuna, en jaksa katsoa paria päivää putkeen privaa samalta henkilöltä jossa vinoillaan että jokin messenger virus on todella hattumainen ja sisältää rootkittiä jne. ja jos meseosoitteeni annan niin saan sen tai että olisipa kiva jos aD:lle saataisiin DDoS.. se on peeloilua ja sitten kun selviää vielä että sama henkilö on vanha tuttu peelo irkissä niin... siihen lisäksi sitten laajempi mainostus ja muuta.. kerrotaas nyt lisää kun alotettiin, eli huomautin mainostuksesta, sain vastaukseksi jotain tietosanakirja -pastee mitä mainostus sanalla tarkoitetaan ja mitä teknisesti ottaen tuo mainosteksti tarkoittaa jne. lisäksi kun mainitsen että tyhmempikin tajuaa ettei aD:ssä voi mainostaa koska tämän saitin mainostulot elättää useamman adminin niin saan kuulla seuraavaksi että minusta ollaan heti valittamassa dRD:lle. niin ja tämän jälkeen parin päivän ajan noita yllämainittu irc privoja, ja näiden seurauksena 2vko temp bannin syy onkin sopivan valmis.
Kuinka tärkeä tämmönenkin topicki on? En usko, että adminit/moderaattorit ihan turhasta banneja antavat.
Jep, näinhän se on. Mikälie iskenyt Auttajaan, kun tommosta alkanut tekemään. Kumpa tulis järkiinsä eikä hommais lopullista bannia. Paljon hän on kuitenkin ihmisiä auttanut ongelmiensa kanssa. EDIT: pientä fiksailua
Juu, epäilinkin, että joku on tuota mieltä. Olen pahoillani, jos ketju jotenkin häiritsee sinua, mutta hän vaikutti niin asiallisesti käyttäytyvältä ja auttoi monta ihmistä, en olisi uskonut sitä hänestä. Edit: @Miinis Hän on siis jonkun vanhan peelon/mainostajan toinen nimimerkki. Jo toisen käyttäjän tekeminen on kielletty, vielä kun tekee sen toisen accountin kun on ensimmäisellä mainostanut 150-200 viestin verran. Siis pelkkää spammia.
Kyllä tajusin, minäkin osaan lukea. Tällä tarkoitin lähinnä noita privaviestejä isommille herroille. Ne on kai sattunut parin päivän sisällä.
Minkähän lainen henk. koht. elämä tällä "Auttajalla" oikeen on? Naurettavaa touhua kuluttaa aikaansa tuollaiseen peeloiluun tyyliin tuntitolkulla. PS. Suuret sääli pojot admineille ja moderaattoreille jotka ovat joutuneet tuon häiriköinnin kohteeksi. PPS. Sori kun nostan vielä vanhahtavaa ketjua ylös :S