Olen lukenut ohjeita mut tulosta ei vain synny.. eli ongelma on se että yritän saada suomenkieliset tekstit iso tiedostoon... Elokuva on siis iso muodossa ja kun puran sen niin tulee se image levyn kuva josta sen pystyy polttamaan... en vain saa liitettyä niitä suomalaisia tekstejä siihen... Kiitäen jo etukäteen..
Käytänössä sinun pitää purkaa vielä se image tiedostoiksi/elokuvaksi ennen kuin pystyt siihen tekstejä lisäämään - sitä varten tarvii taas lisää ohjelmia. Mutta aloitetaan tuosta imagen purusta: esim. (IsoBuster tai) DaemonTools ohjelmalla "mounttaat"=teet siitä imagesta virtuaalisen aseman (deamontools-klikkaa ikonia oik. hiirellä - "virtual cd/dvd-rom, valitse tuo image-tiedostosi - nyt näkyy res.hallinnassa) jolloin siellä on vain se sinun elokuvasi esim. leffa.avi. Sen jälkeen voit kopioida sen leffa.avi tiedoston resurssienhallinnasta johonkin hakemistoon kovalevyllesi. Tämän kun olet tehnyt voidaan jatkaa. Lisäksi olisi hyvä tietää: - mikä formaatti se elokuvasi on? divx/xvid = *.avi, vcd/svcd =*.mpg vaiko dvd = VIDEO_TS ja AUDIO_TS hakemistot - missä muodossa ne tekstisi ovat? => *.srt, *.sub jne? Oletan, että DVD, koska tämä on DVD-alue?
Nyt olisi homma kunnossa tuohon asti. Jos ymmärsin oikein niin tiedosto on video_ts muodossa ja tekstit otin pakattuna niin sieltä löytyi kolme kansiota jotka kaikki olivat sub muodossa....
siis sinulla on 3 *.sub tiedostoa? olivatko tekstit tehty jollekin 3:n cd:n paketille vai on siellä vain 3 eri versiota? Ja sitten niiden tekstien lisääminen siihen leffaan.. Tiedän ainakin 2 tapaa. Laitan linkit tähän alle, ohjeista jatkat siis siitä kohtaan jossa sinulla on jo VIDEO_TS ja AUDIO_TS hakemistot kovalla (periaatteessa siis skippaat tuon dvd decrypter-kohdan) Mielestäni vaikeampi, mutta ilmaiset softat: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=135193 Helpompi (itse käyttänyt), mutta DVDLab Pro maksaa: http://forum.videohelp.com/viewtopic.php?t=219535 Lisää erilaisia tapoja löytyy esim. Google: "dvd add subtitles"
siellä on kolme eri versiota minun ymmärtääkseni. Eli seuraavat: 1. 16.Blocks.2006.DVDRip.XviD.AC3.5.1CH-072 2. 16.Blocks.DVDSCR.XviD-HUSTLE 3. alli-16blocks.xvid Kiitos paljon no etukäteen kun viitsit neuvoa ja toivottavasti saan neuvoja lisäää jos ei meinaa onnistua... KIITOS paljon!!
Yllättäen ongelmia... Kun pääsen 3. kohtaan eli multiplexin niin pitäisi avata video tiedosto, mut ei löydä mitään... m2v muodossa ei löydy.... Lähdin tekemään sitä vaikeamman kautta tietysti, koska ohjelmat ovat ilmaisia
niinpä tietysti, vaikeampi tapa nyt olen sitten minäkin pihalla mutta kokeillaan... Tuo m2v = leffa ja ac3 = leffan ääni, jotka MIELESTÄNI tulee jos teet tuon KOHDAN 1 /Demuxin) oikein, sulla on nuo kaikki ruksit kohdallaan ennen demuksausta => tekee just tuosta dvd:stä leffa (m2v) ja ääni (ac3) tiedostot erilleen. Eli kysymys: olihan sinulla nuo ruksit oikein kuten tässä kuvassa?: http://www.neotronic.info/images/stories/tutorijali/podnaslovi/image003.gif //niin ja tiedäthän MIHIN halemistoon tuo demuksaus meni, jossa nuo m2v jne. tiedoto pitäisi olla?
Aivan loistava homma.. Sain toimimaan ja homma onnistui.. Paljon kiitoksia vielä kerran ja palaan asiaan kun tarvetta tulee...