Auttakaa linux nyyppää...

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by k44p0, Nov 14, 2006.

  1. k44p0

    k44p0 Guest

    Elikkä ostin juuri gigantista hienon uuden tietokoneen ja siinä oli linux linspire 5... haluaisin saada tähän dc++:n tai siis käännettyä sen... jotakin oon koittanu näpertää mutta aika toivotonta on ollu ku en muutenkaan oo mikää tietokoneiden superkäyttäjä...
     
  2. Bluekkis

    Bluekkis Active member

    Joined:
    Aug 4, 2003
    Messages:
    2,235
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Linux DC++:n porttaus on vielä kesken eikä siitä ole saatavilla mitään asennettavaa pakettia. Lähdekoodin lataaminen cvs:stä, kääntäminen ja kaikkien riippuvuuksien tarkistaminen on sen verran monimutkainne homma että jos ei kokemusta linuxista ole niin en suosittele edes lähtemään sille tielle. Mutta jos kuitenkin uskallusta ja seikkailunhalua löytyy niin tarkemmat englanninkieliset asennus ohjeet löytyvät sen wikistä: http://openfacts.berlios.de/index-en.phtml?title=Ldcpp_Manual
     
  3. juyli

    juyli Active member

    Joined:
    May 13, 2005
    Messages:
    1,861
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
  4. k44p0

    k44p0 Guest

    ja jos joku vielä kertois miten vaikka ton amulen saa sitten loppujen lopuks koneelle :D...?? mä oon ihan hukassa tän koneen kanssa mut eiköhän sitä ajan kuluessa opi...
     
  5. juyli

    juyli Active member

    Joined:
    May 13, 2005
    Messages:
    1,861
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    Oppii, oppii. Tosin kantapää on varmasti kipeä, jollei tutustu riittävästi manuaaleihin.
    Linspire perustuu jollakin tapaan Debianiin. Paketinhallinta
    taas olisi jo toinen juttu (poikennee tavanomaisesta Debian/Ubuntusta).
    Oletettavasti paketinhallinnan kautta myös Linspireen on saatavilla
    P2P-softia. Tunnustan köpelyyteni, etten ole lainkaan tutustunut
    Linspire-jakeluun.

     
  6. TheEki

    TheEki Member

    Joined:
    Feb 20, 2006
    Messages:
    67
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Itse tiedän sen verran että Linspire (entinen Lindows) on haukuttu pystyyn monessakin paikkaa.

    Suosittelen vaihtamaan sellaiseen distroon jolla on paljon käyttäjiä ja johon löytyy ohjeita: Linspire ei sitä ole.

    Mutta varsinaiseen ongelmaan:

    Tällä hetkellä paras vaihtoehto lienee Valknutin uusin versio, joka julkaistiinkin ihan hiljattain.
    .deb ja .rpm paketteja onkin saatavilla siitä, ehdottomasti paras DC- softa Linuxille.
     
  7. Sakarias

    Sakarias Active member

    Joined:
    Oct 26, 2004
    Messages:
    1,806
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    68
    Mihin DC++ tarvitaan? Azureus ym bittorrent softat piisaa mulle.
     

Share This Page