Auttakaa nopeasti, ISO ongelma!

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Bazeroth, May 19, 2005.

  1. Bazeroth

    Bazeroth Member

    Joined:
    Jan 4, 2005
    Messages:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Olen aikas amatööri, joten ongelma voi olla varsin yksinkertainen, mutta en tiedä miten se ratkaistaan?
    Käyttöjärjestelmäni on XP pro, ja virus torjunta on F-Secure internet security 2004. Ongelma alkoi siitä, kun yritin käynnistää konettani, mutta ruutuun tuli se valikko missä on laskuri ja sanotaan, että windows on sammutettu väärin... Eli aluksi otin sen normaali käynnistyksen, mutta koska se ei vieläkään lähtenyt käyntiin valitsin sen missä luki, että viimeksi toimineet asetukset, eikä vieläkään toiminut.
    Pistin sisään xp:n asennus levyn ja windows käynnistyi kun valitsin viimeksi toimineet asetukset. Huomasin kuitenkin että alkuun tulee jokin ilmoitus että messengerin aloitus tiedosto puuttuu.... ja myöhemmin tajusin että myöskään media player ei toimi.
    BS player toimii, mutta äänet eivät toimi missään tilanteessa, eli voitteko kertoa onko kyseessä virus vai onko minun asennettava uudelleen jotain softia?

    Yritin jo asentaa media playerin, mutta tulee vain teksti "ohjelman sisäinen ongelma" tai jokin vastaava. Yritin myös päivittää koko windowssin levyltäni, mutta se valitti, että cd-key on väärä.
     
  2. morbir

    morbir Regular member

    Joined:
    Nov 26, 2003
    Messages:
    939
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    panosta seuraavaks hiukan enemmän tohon otsikkoo...
    Ettei vaan olis laiton kopio windowsista
     
    Last edited: May 19, 2005
  3. acido

    acido Regular member

    Joined:
    May 6, 2005
    Messages:
    771
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    F-secure voisi varmaan valaista tuota virusasiaa?
     
  4. Wotu

    Wotu Member

    Joined:
    Apr 25, 2005
    Messages:
    39
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Helppo ratkasu - FORMAT c ja eiku windowsin uudellen asennus :Q
     
  5. gerbiili

    gerbiili Active member

    Joined:
    Aug 7, 2004
    Messages:
    1,848
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Jokuhan siis avaimessa kieltämättä mättää. Niih, lieneekö alkuperäinen wintoosa?
     
  6. Bazeroth

    Bazeroth Member

    Joined:
    Jan 4, 2005
    Messages:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Jooh siis kyllä se cd-key toimikin, eli oli vain näppäily virhe. Asensin päivittävän asennuksen koneeseeni ja uudelleen ton mediaplayerin ja se rupesikin toimimaan.
    Huomasin että mikki ei toimi, eikä ne äänetkään toimi edelleenkään joten oliskohan vikaa emo:ssa vai voiko olla windowssin ongelma.
    Koitin asentaa sen ajurit uudelleen, mutta ei auta eli koitan vielä sitä format c:tä, mutta ilkeetä kun häviää kaikki mukavat tiedostot ja se vie paljon aikaa.

    Ps. Windows on ainakin ihan aito!
     
  7. JZA

    JZA Guest

    mulla äänien puuttumisen korjasi "JÄrjestelmän palautus", muttten tiiä toimiiko tässä tapauksessa
     
  8. Bazeroth

    Bazeroth Member

    Joined:
    Jan 4, 2005
    Messages:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Voitteko kertoa mitä toi "Järjestelmän palautus" tarkoittaa?
    Kokeilin asentaa windowssin uudelleen ja kaikki sen ajurit. Kaikki muu rupesi toimimaan moitteitta, mutta edelleen äänet puuttuvat ja kun käynnistän ton emon "ääni" ajurit (realtek'97) niin se valittaa vaan että liitettyjä kaijuttimia ei löydy.

    Mikä neuvoksi?
     
  9. Wotu

    Wotu Member

    Joined:
    Apr 25, 2005
    Messages:
    39
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Miehä sanoin et format C :D :D :D Mut toi uus ongelma on aikas outo hae ne ajurit siihe äänikorttiin :D ja säädä niist windowsin asennuksista et manuaalinen kajareiden ja äänen asennus !!! muuta en osaa auttaa :Q
     
  10. Bazeroth

    Bazeroth Member

    Joined:
    Jan 4, 2005
    Messages:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Voitko pistää suoran ohjeen siihen, miten voin säätää sen kajareiden asennuksen manuaaliseksi?
    Muistan että mulla oli joskus kauan sitten sama homma että ne äänet ei pelannu. Se johtui siitä että ne ajurit ei jostain syystä toimineen vaikka ne yritti asentaa monestikkin. En vaan muista enää että miten sen ongelman selvitin.
    Olen yrittänyt hakea uudempia ajureita, mutta kun asennan ajurit niin mitään ei tapahdu äänille vaikka ajureiden joukossa kuuluisi olla myös ääniajurit.
    Onko kenelläkään mitään neuvoa?
     
  11. Wotu

    Wotu Member

    Joined:
    Apr 25, 2005
    Messages:
    39
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    No jos siul on mese nii sielt valikosta mis näkyy kaverit otat sielt ylhäältä : TYÖKALUT - OHJATTU ÄÄNEN JA KUVAN SÄÄTÖ :D

    Vähän tyhmää kyllä neuvoa messengerin kautta :Q
     
  12. Bazeroth

    Bazeroth Member

    Joined:
    Jan 4, 2005
    Messages:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Tein ton ja se sanoi että äänikorttia ei havaittu, eli kyllä ne mun nForce3 ajurit kusee jälleen. Oon koittanut vaikka kuinka monesti asentaa ne uudelleen ja taas poistaa, mutta turhaan. Välillä en saanut nettiä toimimaan kun joku ajureista ei suostunut asentumaan mutta nyt se taas toimii. Jostain kumman syystä ne ääni ajurit eivät toimi.
    Kun mun emolevy on toi Asus K8N ja sen piirisarja on NVIDIA nForce3 ja siinnä tuli mukana se levy missä on niitä ajureita, niin onko toi Raltek AC'97 se ääniajuri, vai onko se ääni ajuri sitten joku toinen?
     
  13. Wotu

    Wotu Member

    Joined:
    Apr 25, 2005
    Messages:
    39
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Hei huomasin muute et mulla on sama äänikortti tuo realtek 97 :D Minulla ainakin toimii kaikki vaivattomasti :Q
    en oo ees hakenu mitää uusia ajureita toho realtekkiin asensin vaa ne jotaka tuli mukana !!!
     
  14. pähö

    pähö Regular member

    Joined:
    Oct 18, 2003
    Messages:
    115
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Last edited: May 27, 2005
  15. Wotu

    Wotu Member

    Joined:
    Apr 25, 2005
    Messages:
    39
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ku mulla on abitin emo ni se säätää kaikki ite tuli viel joku special ääni ohjelmakin sen mukana :Q
     
  16. Bazeroth

    Bazeroth Member

    Joined:
    Jan 4, 2005
    Messages:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    No en sitten jaksanut enempää säätää kun kokeilin jo miltein kaikkea, joten hommasin uuden erillisen äänikortin. Luulen että se oli jonkin lainen yhteen sopivuus ongelma F-securen tai jonkin muun kanssa.
    Kiitos kumminkin kaikista neuvoista!
     

Share This Page