Auttakaa pian dvd2svcd jutussa...

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by mam77, Feb 17, 2003.

1. mam77

mam77 Regular member

Trophy Points:
    26
    Mä tein leffasta vcd:n dvd2svcd ohjelmalla. Leffan koko xvid:nä oli 699 Mt ja nyt kun leffa on cue ja bin tiedostoina niin sen koko on "vain" 676Mt??? Mä olen siis nyt kyllä pihalla. Pitäiskö mulla olla kaksi Bin tiedostoa, niitä ei kyllä ole? Ja siis mä ilmeisesti saan poltettua (mikäli tuo on koko leffa tuo 676 Mt) leffan yhdelle 700 Mt:n cd:lle vai? Voisiko joku viisaampi auttaa? En löytänyt vastaavanlaista tyhmyyttä tältä palstalta.

2. mam77

mam77 Regular member

Trophy Points:
    26
    niin ja huomasin tuossa kun olin leffan operoinut niin SCVD infossa on Video formaattina NTSC eli mun ei siis edes varmaan kannata polttaa leffaa levylle kun ei se ole PAL. Vai olenko totaalisesti väärässä? Ja sit vielä jos mulla on leffa kahtena avina, niin olisiko järkevää liittää n eensin yhdeksi ja sitten vastaa koodata DVD2svcd:llä vcd:ksi? Onko levy hukka silloin pienempi? Tarkoitan siis että jos leffa menee kolmelle levylle, kun sen ensin liittää yhdeksi, mutta jos kahdesta koodailee DVD2SVCD:llä niin meneekö neljä levyä? Kyselen nyt kyllä tyhmiä, mutta...

3. Adder_78

Adder_78 Guest

se tiedoston koko riippuu siitä leffan kestosta silloin kun teet vcd:n... siinä on aina sama kiinteä bitrate...

yleensä vcd:t vie sen 2 cd:tä... mutta kuten sanoin niin se riippuu täysin siitä sun leffan kestosta jota pakkaat vcd:ksi...

kannattaa aina tehdä samaa formaattia kun alkuperäinenkin on... eli jos se alunperin on ollut ntsc niin tee siitä ntsc vcd... kyllä kait suurin osa dvd-soittimista toistaa sekä pal että ntsc vcd:t

Share This Page