eli miten saan päälle kaikki efekti jutut esim että saa näytön mukapas syttymään ja että tulee lumisade =D. tarvisin tähän apuu, en oikeen tiedä miten niitä käytetään hyvin mutta eniten tarvitsen tietoa miten asetukset pistetään että ne toimivat ja mistä ne pistetään päälle.
Näin... Mene päätteeseen. Kirjoita sinne: Code: Sudo apt-get install ccsm Pääte kysyy salasanaasi, kirjoita se (huom: se ei näy siinä kun kirjoitat.). Nyt kun se on asentanut (huom odota, jos kysyy että haluatko jatkaa niin vastaa "k".) kirjoita päätteeseen Code: ccsm ja sieltä pääset muuttamaan asetuksia.
Siis eikös Compiz Configilla onnistuu noitten efektien säätö helposti, sitä olen itse aina käyttänyt. Löytyy ihan lisää/poista valikosta tai sitten asennat sen päätteen kautta. Edit: Onkos toi ccsm sama asia? ainakin compiz configgi asentuu komennolla: sudo apt-get install compizconfig-settings-manager
tarviin apuu just tos combiz jutus oon asentanu sen sielt mut en älyy miten ne pistetään päälle joku kamu selitti et pitää pistää asetuksii sinne combiz fusioin iconiin tai jotain tällästä et voittekste selittää tarkat ja hyvät ohjeet kiitos!
siis se sano et hakee mut ei löytänyt ku kirjotin ton sudo apt-get install ccsm apuu? Kirjoita sinne: Code: Sudo apt-get install ccsm kiitos!
Valikko->Järjestelmä->Ylläpitö->Synaptic Haku: compizconfig-settings-manager merkitse asennettavaksi. Löytyy valikoista tämän jälkeen. Kokeile eri asetuksia ja leiki sen kanssa.
Se komento kirjoitetaan pienellä kuten kaikki komennot Linuxissa. Ja tuosta ei sitten ollut mitään apua. Ens kerralla voisit vain kopioida sen tekstin tänne niin näkee suoraan mitä se horisee. Käytä sitä graafista työkalua(synaptic) jos et muuten saa komentoa toimimaan.