AUTTAKAA VIISAIMMAT!!

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by katu93, Apr 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. katu93

katu93 Member

Trophy Points:
    11
    Eli siis pelikonetta olen tässä ostamassa tulevilla kesätyörahoilla.
    Arvioitu että saan kesän aikana kokoon ~750 € ja isä lupasi sponssata ~200 € eli budjettina olisi ~950 €.

No kuitenkin... ensinnäkin saako tuolla rahalla minkään näköistä konetta. Mihinkään gigantin "laatu" E-systemiin en sitten käänny edes väkisin...

tässä on tietokone jota olen ajatellut:

Kotelo: Aerocool AeroEngine Plus 59,05€
    Emolevy: Gigabyte GA-MA78GM-S2H 780G / AMD 79,55€
    Näytönohjain: GeForce 9600 768MB 80,95€
    Prosessori: AMD Athlon64 X2 7750+ boxed / AMD 2 x 2,7GHz 81,10€
    Kovalevy: 500Gb 7200rpm 59,70€
    Muisti: 3GB-Kit PC1333 CL8 Low Voltage / DDR3 1333MHz 89,00€
    Optinen asema: Polttava DVD asema 29,00€
    Virtalähde: OCZ StealthXStream 600W 77,15€
    Äänikortti: Creative SB X-Fi Xtreme Gamer 79,00€

Hiiri: Logitech MX518 36,00€ ?
    Kaiuttimet: Logitech X-230 2.1 39,00€ ?

Käyttöjärjestelmä: Windows Vista Basic SP1 32bit 99,00€ (myöhemmin ostan Ultimaten tai windows 7)

Palvelu: Kasaus- sekä testaustyö 69,00€
    lisäpalvelu: Ei valittu
    Takuulaajennus: 12KK Korjaustakuu 0,00€
    Yhteensä: 877,50€

Code:
    Kuva kuoresta: [url]http://www.tehokaskone.net/kotelokuvat/8.jpg
    [/url]

Tuohon tulee vielä näyttö Tietoasema.fi:stä. Benq G900HDA HD ready vga 18,5" (Onko sopiva pelaamiseen??

kontrasti 10000:1
    koko: 18,5"
    vasteaika: 5ms

kysymysmerkillä olevat tuotteet eivät ole pakollisia.
    Minä en ymmärrä mitään näiden tietokoneiden osien päälle, muuten olen hyvä käyttäjä :D
    toivoisin että kertoisitte mitkä osat vaihdetaan ja että ne löytyy tehokaskone.net:istä, että niiden kiinni laittaminen sisältyisi muuhunkin hintaan :D ja säästyn samalla omalta vaivalta.
    http://www.tehokaskone.net/pakettilaskuri.php tuossa on kaikki niiden kamat jota ne suostuu survomaan koneisiin...

Toivottavasti kerrotte hyviä ja huonoja puolia koneesta, jotta voin sitten vaihdella niitä.
    Voitte myös tehdä sopivan koneen minulle tuolla tehokaskone.net:issä ja lähettää sen minulle e-mailina katu93@windowslive.com.

Tai kertoa jonkun HYVÄN pakettikoneen.
    Kiitos kun jaksoitte lukea tämän :D
    Vastailkaa.
    Jos jäi kysyttävää, kerron kyllä.

EDIT: eli kone on tarkoitettu "rankkaan pelaamiseen"
    Mirrors edge löytyy hyllystä muttei pyöri nykyisellä tumpulla...
    (koska on kannettava :S)
    Pelaan uusimpia pelejä eli tarvitsen sen veroisen koneen rinnalle. musiikkiakin pitää tulla mutta 400w kaiuttimet on jo tuossa pöydällä että kyllä niillä menee :D
    eli kertokaa riittääkö teho yksinkertaisesti vetämään esim Fallout 3 tappi grafiikoilla?

Last edited: Apr 21, 2009
  2. kheetor

kheetor Member

Trophy Points:
    16
    Siis olet kuitenki ostamassa konetta nyt etkä kesän jälkeen? Koska hinnathan ovat ihan toista luokkaa sitten.

Emo ei tue DDR3 eikä muutenkaan noin nopeita muisteja, pistä normaalit 4gb DDR2 800Mhz kingstonia tai corsairia vaikka, saat enemmän vastinetta rahoille.

Näyttis on pahasti alimitoitettu pelaamiseen vaikkakin tuolla varmaan se Fallout 3 pyöris. Laita koriin gtx 260 tai hd 4850, hd 4870 tai hd 4890. Pelaamisen kannalta näyttikseen kannattaa panostaa.

Prossuksikkin laittasin 4-ytimisen, kattele vaikka muita 700 euron paketteja tältä foorumilta, menee kyllä budjettiin myös paremman näyttiksen kanssa.

Virtalähteeksi riittäis myös hyvä (corsair, antec earthwatts) 500-550W, tuosta OCZn mallista ei laatutuntemusta.

Jos oot käyttistä ostamassa just nyt niin menee kyllä vaikeaksi. Mun mielestä ei kannata vista basiccia ostaa ku siinä ei tule edes aeroa mutta riippuu tietenki mitä siltä käyttikseltä haluaa. Kannattaa kuitenki ihan kerralla ostaa se jonka haluaa eikä lykätä myöhempään. Paljonkehuttu Windows 7 RC olis tulossa kesällä että suosittelisin sinnitteleen ehkä siihen asti jollakin XPllä tai mikä nyt sattuu valmiiksi löytymään.

Ja tuo kauppa ei näyttäs olevaan mikään halvin mahollinen, suosittelisin katteleen hintoja ainaki jimmssistä ja lapstoresta. Koska ilmeisesti haluat valmiiksikasatun ja asennetun koneen niin en suosittele verkkokauppaa korkeiden asennuskulujen takia.

Pikakasaus lapstoresta:
    1 x WD CAVIAR 500GB SATA2 7200RPM 16MB
    1 x AMD PHENOM II X4 940 3,0 GHz
    1 x CORSAIR 4GB (2x2GB) DDR2 800MHZ CL5 HS KAMPANJA
    1 x Antec EarthWatts 500 Watt ATX12V v2.0 PSU
    1 x ASUS M3N-H/HDMI AM2+ GF8300 DDR2 SATA2 GLAN
    1 x SAPPHIRE HD 4850 PCI-E 512MB GDDR-3 HDMI
    1 x MS WIN VISTA HOME PR. SP1 64 FI OEM
    1 x LG 22X DVD+-RW SATA BULK KAMPANJA
    1 x Antec Three Hundred Ultimate Gamer Case
    753.59EUR

Tuohon päälle vielä kasaus ja käyttiksen asennus 35 euroa.

3. katu93

katu93 Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos! Juuri tällaista toimintaa.
    Mutta siis aion ostaa vasta keän jälkeen eli oliko tämän tänne laitto ihan turha juttu?

Ja kiitos noista osista jne. minä en tiedä noista yhtään mitään.

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page