Auttakaas viisaammat!

Discussion in 'Muuta keskustelua kotiteatterista' started by digipää, Feb 6, 2004.

1. digipää

digipää Member

Trophy Points:
    11
    Asun kerrostalossa Helsingissä jossa on HTV:n kaapeliverkko. Tahtoisin kuitenkin käyttää DVB-C:en sijaan DVB-T:tä, sillä kaapeliyhteysdigiboxit ovat suht huonoja. Onko minulla mahdollisuutta saada DVB-T digiboxi toimimaan? Pystynkö saamaan kanavat näkyviin ostamalla jonkun pöytäantennin vai minkä lie? Niin ja pitääkö huhu paikkaansa että kaapelin kautta kuvanlaatu olisi huonompi kuin maanpäällisessä verkossa esim. urheilua katsellessa tai jotain live esitystä? Onko siinä jokin että kaapelin kautta ei saa siirrettyä tietoa niin paljon kerralla? Olenko kenties hakoteillä? Liikaa kysymysmerkkejä? Heh!

Last edited: Feb 6, 2004
  2. stomppa82

stomppa82 Regular member

Trophy Points:
    26
    DVB-C:en sijaan DVB-T:tä, sillä kaapeliyhteysdigiboxit ovat suht huonoja (miksi ovat huonoja?).

huhu paikkaansa että kaapelin kautta kuvanlaatu olisi huonompi kuin maanpäällisessä verkossa (mistä olet kuulut väitteen ois huonompi kuva).

3. Kiju

Kiju Regular member

Trophy Points:
    26
    Kaapelissa on OK ja kun vain asialliset antennipiuhat itellä käytössä.

Vertasin ilmatie DVB-T kunnon ulkoantennilla 4 km torniin ja taloyhtiöön tulevaa DVB-C kaapelitv:n kuvaa. Ei ole silmämääräisiä eroja kuvalaadussa, mutta DVB-T ilmatie oli häiriöherkempi.

4. Tomcat

Tomcat Regular member

Trophy Points:
    26
    DVB-C:n kuvanlaadussa ei oo mitään valittamista. Näin voin todeta, ensin oli boxi vuokralla ja nyt VDR, kokemusta reilusti yli vuoden verran ja tyytyväinen voi olla. HTV:n verkossa.

5. digipää

digipää Member

Trophy Points:
    11
    Niin siis huonommalla (väärä sanavalinta) tarkoitan että on vaikea ollut löytää boxia joka tallentaisi tai muuten omaisi uusinta tekniikkaa, mutta ilm. tallentavia DVB-C boxeja on jo tulossa ja ehkä tullutkin? Huhulla tarkoitan sitä kun täällä ja muilla keskustelupalstoilla olen lueskellut että kaapeli mättää, mutta tosin jotkut sanovat päinvastoin. Taitaa olla todellakin vain huhua. Ei siitä sen enempää. Voisiko joku kertoa mikä olisi paras mahd. digiboxi kaapelille? ...niin ja mistä sen saa ostettua hyvällä hintalaatusuhteella.

Last edited: Feb 7, 2004
  6. PusHead

PusHead Member

Trophy Points:
    11
    Itse kävin juuri eilen Gigantista hakemassa Maximumin T-801CX boxin ja Citymarketista 20€ sisäantennin. Toimii hyvin. Asun itse kerrostalossa jossa on HTV, mutta koska olen muuttamassa puolenvuoden päästä, niin siksi päädyin tälläiseen viritykseen...

Share This Page