Käytin aikanaan F-Securea virustorjuntana, mutta kun aika loppui ja piti uusi hankkia niin päädyin Avastiin. Nyt kiinnostaisi tuo Avastin virusten tunnistus ja siivoaminen. Löysin laillisen testiviruksen millä voi kokeilla virustorjuntaohjelman toimintaa, niin Avastin taustasuojaus vain ilmoittaa löytäneensä tuollaisen eikä tee asialle mitään. Onko tuo testivirus sitten sellainen luokitukseltaan, että sille ei kannata tehä mitään? Vai eikö Avasti todellakaan tee mitään löytämilleen viruksille taustasuojauksessa.
Itselläni on Avast! 4 pelittänyt erinomaisesti. Kokeilin tuota testi-virusta ja samalla hetkellä kun tallensin tiedoston, Avastin varoitus-ikkuna pomppasi näytölle. Klikkasin "Poista" ja kyllä Avast sen poisti.
Niin sen munkin mielestä pitäis tehdä. Kattelin tossa Avastin taustasuojaus-moduulin asetuksien ohjeita eikä sieltä löydy ollenkaan kohtia asetuskohteita "pakatut tiedostot" ja "virus". Tuolla virus kohdassahan nuo kerrotaan mitä löytyneille viruksille tehdään. Tällä hetkellä Avast ilmoittaa kuvaruudun oikeessa alareunassa sinisellä ja keltasella pohjalla, että on löytynyt virus ja häviää siitä n.5s kuluttua. Eikä tee asialle mitää. Ja Avasti mulla on ihan ilmainene koti versio. EDIT: Ei kuulu ilmeisesti löytyäkkään. EDIT: Vika löytyi. Mulla oli hiljainen tila pääällä ja siinä oli OK kohta päällä.
Mulla on Avast! (en oo varma mikä versio) Mutta se herjaa a Trojan Horse Was Found! Mitä teen? vaihtoehtoina on Move/Rename Delete Move to Chest Avast suosittelee Movo to chest, mutta mitä se silloin tekee? lähteekö virus?