Käyttöjärjestelmä on Windows XP ja Avast seiskan asennuksen jälkeen, aina konetta käynnistettäessä tulee näytölle Avastin ponnahdusikkuna asennuksen viimeistelystä, jossa voi poistaa ruksin kohdasta "osallistu verkkoyhteisön toimintaan". Näin tehden tuo ponnahdusikkuna ilmestyy aina uudelleen, ja samoin, vaikka sen ruksin jättää paikalleen. Miten siitä ponnahdusikkunasta pääsee eroon?
Ei sillä ole mitään vaikutusta tähän ongelmaan, koska se "asennuksen viimeistely" popuppi tulee ennenkuin avast on kokonaan käynnistynyt.
Pitääkö juuri asennettu avast 7 ensin poistaa ja sitten imuroida ja asentaa uudestaan? Minua kiusaa tuo sama popuppi. Kokeilin Security Essentialsia n. vuosi sitten. Selaimeni on Firefox ja käyttis XP Home. Joidenkin iltapäivälehtien sivut eivät latautuneet kunnolla t. eivät ollenkaan. Poistin ja palasin avastiin, jolloin nuo ongelmat häipyivät. Onkohan kukaan muu törmännyt moiseen haittaan tai olisiko jo peräti poistunut kokonaan. Entä onko Security Essentials hyväksi havaittu?
Kyllä, ellet halua sitten siirtyä toiseen virustorjunta ohjelmaan. Vaikkapa tähän suosittuun: http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows/products/security-essentials
Noin piti tehdä. Avastin sivulta niiden oma poisto-ohjelma ja vikasietotilassa avastin poisto ja uuden asennus. Uusi piti sitten rekisteröidä, kun vanhan avastin rekisteröintikoodia ei löytynyt mistään tiedostosta (mihin se mahtaa tallentua?). Nyt toimii taas normaalisti.
Mä väsyin tohon seiskan kiukutteluun ja poistin sen ja laitoin takasi edellisen version. Niin on moni muukin tehnyt. Seiska on aiheuttanut aika paljon ongelmia. forum.avast.com/index.php?topic=93866.0 Pitää katsella jos saavat sen kuntoon kun arki saapuu amerikoihin, vai mis lienee sitä muokkaavat...
Moni muu on minun tietääkseni vaihtanut toiseen virustorjunta ohjelmaan... Ainakin mitä olen lukenut eri foorumeilta.