Koneellani oli vielä viikko sitten avast-virustorjuntaohjelma. Laitoin AVG:n ilmaisen ohjelman, ja se pyöri viikon. Ihan hyvin pyörikin, mutta kun oli avast ollut pitemmän ajan, tuli laitettua se takaisin. Kun AVG:lla tein kaikki tiedostot käsittävän tarkistuksen, teki se sen noin 50 minuuttiin. Avastilla meni perusteelliseen tarkistukseen aika paljon yli tunnin, ettei peräti 1,5 tuntia. Voiko AVG:n ja avastin skannauksen nopeutta verrata keskenään? Onko tietoa, onko AVG kevyempi kuin avast? Koneeni prosessori on 450MHz, tehottomampi kone. Mutta ihan hyvin muuten on avast pelannut. Tulee vieläkin itseni kanssa "riideltyä", kumpi olisi parempi vaihtoehto...
Ja ainahan voi miettiä kuinka tärkeää on käydä kaikkia - jo kertaalleen käytyjä - tiedostoja läpi, tai ainakin tarvitseeko käydä niin usein että tarkistuksen hitaus alkaisi jo haitata. Itse tarkistan pääsääntöisesti uudet haetut tiedostot, ja Avastin reaaliaikainen suojaus on huomannut monesti jo ennen omaa tarkistusta mahdolliset uhkat.
Joo, minullakin on ainakin pari kertaa taustasuojaus ilmoittanut, että "se-ja-se" on haittaohjelma, "Katkaise yhteys". Eli se on torjunut nuo örkit jo tulovaiheessa. Olen tarkistanut avastilla koko koneen noin kerran 1,5:ssä viikkossa. Eihän sillä pitempiaikaisalla tarkistuksella totta puhuen ole mitään merkitystä. Joskus olen mennyt suihkuun, kun on perusteelista tarkistusta avast suorittanut. Lisäksi tarkistelen välillä AVG Anti-Spywarella, ja eScannilla. "vamaneko" kirjoitti: "Ja ainahan voi miettiä kuinka tärkeää on käydä kaikkia - jo kertaalleen käytyjä - tiedostoja läpi..." Eikö virus voi tulla jo tarkastettuunkin tiedostoon? Kiitos vastauksista! Kyllä vaaka alkaa kallistua avastille! )
Vielä kysymys AVG Freestä: Tuolla yhdellä nettisivulla oli maininta: "AVG Antivirus on integroitu Outlook-sähköpostiohjelmaan niin että se huomaa virukset lähtevän tai tulevan postin mukana". Eikö AVG toimi kuin Outlook-sähköpostiohjelman kanssa? Kun minulla on sähköpostit Suomi24:lla ja Saunalahdella.
avastista sen verran että kun tämä valittaa että tämä on vanhentunu, pitäs rekisteröityä uudelleen.. miten se tapahtuu kun on jo se rekisteröinti koodi. ei löydy milään mitää keinoa mihin se syötetään se koodi.
Koodin syötät kenttään, jonka saat esiin esim. valitsemalla hiiren oikealla avast -pallukan päällä (ilmaisinalueella) Tietoja ohjelmasta... ja sitten Rekisteröinti -painike.
"Kun minulla on sähköpostit Suomi24:lla ja Saunalahdella." Haet ne Outlook ohjelmalla, niin ei ole ongelmia. Eihän Outlook hae posteja oman koneen jostain kansiosta vaan palvelimelta kuten Webmail ratkaisutkin.