Avast siis ilmoitti tarkastaessaan, että: "Sign of "Win32:Zapchast-BQ [Trj]" has been found in "D:\Ohjelmat\The All-Seeing Eye\movenrun.exe" file." ja myös: Sign of "Win32:Zapchast-BQ [Trj]" has been found in "D:\System Volume Information\_restore{F1CCC9D3-C74F-40E4-8601-D6716AC83CB2}\RP9\A0001841.exe" file. Siirsin molemmat karanteeniin, mutta mitäs nyt? Voiko nuo vain poistaa karanteenista? Liittyykö tämä asiaan: http://support.f-secure.fi/fin/home/virusproblem/howtoclean/cleansystemrestore.shtml eli pitäisikö tässä ottaa järjestelmänpalautus pois käytöstä ja tarkistaa uudestaan tai vastaavaa? Kiitos vastauksista.
Ei sille mitään tartte tehdä, Avast poistaa sen sitten aikanaan itse. Tietysti jos itse haluat sen poistaa, niin mene karanteeniin ja poista se.
Ok, kiitti vastauksesta. Varmaan on melko tyhmiä kysymyksiä, mutta menköön: Eihän ilmeisesti tuo poistaminen vaikuta noiden (tai joidenkin muiden) ohjelmien toimintaan?
mullaki Avast päästi kaks troijalaista läpi ja sitten se valitti siitä ja kun laitoin sen poistaa sitä niin sitten taas seuraavana päivänä se valitti että virus on taas koneella.. offtopic: sitten kun rupes sen verran v*tuttaa nii poistin sen ohjelman ja asensin f-securen eikä oo mitää valittanu.. hyvä niin.. mutta Avast osoittautui ihan surkeeksi virusohjelmaksi vaikka kaveri sitä minulle kehui tosi paljon..
Ainakaan vielä ei ole hälyttänyt uudestaan mulla. Voiskin jossakin vaiheessa tehdä uuden tarkistuksen varalta.
Säädä avastin taustasuojaus korkealle tasolle niin ottaa örkit paremmin pois ennenkuin ne kerkii koneelle asti.