Meillä on ollut Thunderbirdissä kaksi käyttäjää, kumpikin omilla käyttäjätunnuksillaan ja salasanoillaan. Virussuojauksen vaihtaminen AVG Free Antiviruksesta avast! Internet Securityyn hukkasi "kakkos-käyttäjän" Thunderbirdiin kirjautumisen salasanasuojauksen eli virussuojauksen vaihtamisen jälkeen "kakkos-käyttäjän" tilille pääsee kirjautumaan ilman salasanaa vaikka profiilin pääsalasana on luotu ja käytössä. Käyttöjärjestelmänä Windows 7 ja Thunderbirdistä käytössä viimeisin vakaa versio. Mitähän on mennyt rikki ja mitenkähän sitä voisi yrittää korjata? utelee -SepeS-
Kun ei tunne kumpaakaan sovellusta (Thunderbird/Avast), osaa neuvoa vain, että ongelman pitäisi korjautua poistamalla Avast-asennus tekemällä järjestelmänpalautus Avastin asentamista edeltävään palautuspisteeseen. Jos palautus ei onnistu, voi sitä yrittää uudelleen Windowsin vikasietotilassa. Jatkoa pitää sitten miettiä erikseen. Jos AVG:stä haluaa eroon, kannattaa ladata ja ajaa sen poistotyökalu: http://www.avg.com/us-en/utilities Sitten pitää asentaa uusi virustorjuntaohjelma. Avastia voi nyt kokeilla uudelleen, mutta jos seuraus on sama, kannattaa harkita jotain toista vaihtoehtoa.