Itse kokeilin windows aikoinani molempia, ja molempiin olin tyytyväinen. Toinen vaati mailiosoitteen lähetyksen jonka kautta sai serialin, muistaakseni avast, joku korjaa jos olen väärässä. Tehoista ja muistin viemisestä en pysty kommentoimaan.
ei ainakaan oma server avast! vaatinut mitään rekisteröintejä, eikä tainnut Antivirkään mitään vaatia. Avast! on kyllä kohtalaisen hyvä eikä kuluta tehoa liiaksi, Antivirin tehosta en osaa sanoa, mutta toisessa koneessa se kyllä toimii ihan hyvin hidastamatta.
Avast oli ihan jees, kunnes yritin poistaa sitä. Oli hankalaa syystä tahi toisesta. Ei vaan suostunut pysyä poissa koneelta vaikka poistin monta kertaa. Mutta vaihtoehtona antaisin ilmaisen AVG Antivirus ohjelman mihin olen ollut todella tyytyväinen!!
Sekä AVG:tä, Antiviria että Avastia on tullut kokeiltua, ja kaikkiin olen ollut ihan tyytyväinen. Antivirin päivitysten kanssa oli tosin joskus jotain häikkää. Avast on tähän asti pyörinyt varsin kivuttomasti, joskaan ei ole vielä kovin pitkään ollut käytössä. AVG oli muistaakseni myös varsin kätevä, mutta jostain syystä siitä luovuin, en vaan enää muista että mistä. Niin ja kyllä se on nimenomaan AVG joka rekisteröintiä vaatii.
Antiviriä olen käyttänyt ja todennut.. ( http://www.free-av.com/ ) +Helppo asentaa +kevyt +yksinkertainen(?) +tehokas Negatiivista ohjelmasta en ole "löytänyt" oikeastaan. -Pitää itse päivittää (eipä ole suuri urakka tossakaan) -Pitää itse scannata (muistaakseni sen sai ko. ajankohtana scannamaan koneen?) Suosittelen! Avastia en ole käyttänyt, enkä osaa sanoa siitä sitten mitään.
Antivir on oma suosikkini. Avastia kokeilin joskus mutta syystä tai toisesta päädyin Antiviriin. Antivirin päivittämisessä oli tosiaan jonkun aikaa sitte ongelmia, päivitykset satoi sisään tippa kerrallaan jotain 2000t/s. Nykyisin en ole huomannut ongelmaa päivittämisessä. Itellä päivitys on pikanapissa näppiksessä, eli ei tarvitse kuin yhtä nappia painaa ja sillä hyvä. Pitää paikkansa, scheduler ominaisuus löytyy. Tehtävienhallinnasta katsottuna Antivir vie noin 1500kt muistia.
Niinpäs se taisi ollakkin. Pitäisi varmaan asentaa windows tuohon rinnalle ettei aivan kokonaan unohdu. Jotenkin vain en jaksaisi.
Ei se AntiVir silti ihan noin kevyt ole vaikka kevyt onkin. AVGUARD, eli antivirin taustasuojaus vie tehtävienhallinnan mukaan itel n.~11 500 kt. Ja ohjelman kotisivulla luvataan muistinkäytön jäävän n. 14 Mt:n. Tässä vielä vertaus resurssien käytöstä ohjelmilla: [bold]AntiVir Personal Edition Classic[/bold] System Requirements: * Windows 98, Windows Me, Windows NT, Windows 2000 or Windows XP * Approx. 14 MB free memory * Approx. 18 MB free disk space (Considerably more space may be required temporarily!) [bold]Avast! Home Edition[/bold] System Requirements: For a computer with Windows 2000/XP: *PC Pentium *64 MB RAM (128 MB recommended) *50 MB of free hard disk space [bold]Norton Antivirus 2005[/bold] System Requirements: For Windows XP Home Edition/Professional *300MHz processor or higher *128 MB of RAM *125 MB of available hard disk space Näin... Eli kun tuota vertailua katsoo niin kaikkein raskain noista on Norton. Antivir ja Avast ovat molemmat keveitä ohjelmia, mutta kyllähän Antivir vie tästä ylivoimaisen voiton.
Mulla käytössä Avast, toimii kuin unelma avast pitää rekisteröidä avastin sivuilla mutta se on täysin ilmaista.
Ooops. En tajunnut kattoa kaikkia Antiviriin liittyviä prosesseja, katoin pelkän pääohjelman. Jos nyt laskin oikein niin nuo prosessessit näyttäisi vievän 15,2Mt, eli aika tarkalleen tuohon ilmoitettuun se osuu.
Olen itsekin siirtymässä johonkin seuraavista: Avast, Antivir, AVG. Googella löytyi pari artikkelia, jotka Sentinel niminen heppu on kirjoittanut: http://www.abxzone.com/forums/showthread.php?t=82010&page=3 Tämän viestin lopussa on linkkejä mienlenkiintoisiin testeihin http://www.abxzone.com/forums/archive/index.php/t-85570.html En ehtinyt perehtyä niihin, mutta niistä on varmaan apua valintaa tehdessä. EDIT: btw, löysin viestit heittämällä googleen antivir avast avg
Itselläni antivir+kerio kummatkin hyviä, mutta antivirissä on miinuksena juuri tuo käsin päivittäminen. miksiköhän sitä ei laiteta automaattiseksi, tai siis asetuksista sais päättää..
Tälläiset kommentit on täysin hyödyttömiä, perusteluja, perusteluja. Muuten tästä tulee taas yksi vääntö tyyliin: "mulla on parempi kun sulla"
Kokeilen parhaillaan Zonealarm+avast settiä. Hyvin tuo avast näyttää toimivan. Onneksi voin halun mukaan vaihdella sillä ohjelmat ovat ilmaisia!