Avast!

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by Hande14, Apr 22, 2007.

1. Hande14

Hande14 Guest

Moikka vaan kaikille.
    Mää aatelin laittaa tälläisen ketjuviestin missä kertoisitte kokemuksianne avastista. Joten laittakaa tulemaan jos teillä on avast!.

2. Lerppu

Lerppu Regular member

Trophy Points:
    28

Tässä koneessa on ollut avast -virustorjuntaohjelma käytössä noin 2 vuotta eikä ole mitään ongelmia ollut.

3. henkettu

henkettu Guest

Asensin kerran ja ajoin ja sitten poistin..Ei mikään kovin kummonen..

4. aph1900

aph1900 Regular member

Trophy Points:
    26
    Eikai avastia parempaa virus tutkaa olekkaan itellä ollu 2v ei ikininä mitään ogelmia ollu kun pitää taustasuojauksen korkeana

5. Ylke

Ylke Regular member

Trophy Points:
    46
    henkettu voikin kertoa meille näistä virusohjelmistoista enemmänkin kun kerta noin pitkä kokemus avastista ollut, paras ilmainen virustorjunta, ellei paras kaikista.

6. henkettu

henkettu Guest

Mä kerroin mitä mä tein ,enkä mitä teijän pitäis tehdä.. Voi olla todella hyväkin ohjelma, mutta mä en itse pitänyt. Mun ei ollut tarkoituskaan, ku kerran ajaa se läpi ja poistaa kaikki kura.Se ei löytänyt mitään ja siks mä en voi sanoa muuta, kuin ei ollut kovinkaan kummmonen.

Näit ilmasia ohjelmia kannataa kokeilla kun ei oo mitää riskiä, että meenettää rahansa.

Last edited by a moderator: Apr 22, 2007
  7. d-hunter

d-hunter Member

Trophy Points:
    16
    Omasta mielestäni Avast! on ihan keskitasoa antivirusten joukossa. Joskus tuota käytin, mutta sai väistyä AntiVirin tieltä.

Sama se periaatteessa on mitä AV:ta käyttää, sillä paras suoja on oma järki + pätevä palomuuri. AntiVir tuntuu kuitenkin itselleni Avastia paremmalta :)

8. Ylke

Ylke Regular member

Trophy Points:
    46
    Pointtini olikin että henketun ei ehkä kannata laukoa tuon asteisia mielipiteitä ellei hänellä ole jotain perusteita, se että hetken kokeilin ja poistin ei minua ainakaan vakuuttanut. Toisessa postissaan hän kuitenkin kertoo enemmän perusteluja, jotka ovat heti bonusta ;)

9. Hande14

Hande14 Guest

Mulla on Norton viel 38 päivän ajan. Se tuli ilmaisena tän koneen mukana. Sit aattelin siirtyä avastin puoleen :)

Last edited by a moderator: Apr 22, 2007
  10. Ylke

Ylke Regular member

Trophy Points:
    46
    Muista sitten että siinä norttonissa on myös palomuuri, avastin kaveriksi tarvitset erillisen palomuurin.

11. karhi

karhi Regular member

Trophy Points:
    46
    Avast ja winukan oma palomuuri ollut pari vuotta, eikä mitään ongelmia. Kaverilla oli AVG ja kone takkusi örkkien takia, laittoi Avastin ja kone pelas skannauksen jälkeen ku ei mitään ois ollutkaan, eli avast poisti sellaisetkin mitä avg ei tunnistanut.

12. jmpk

jmpk Guest

Täälläkin ollut käytössä muutaman vuoden useammassakin koneessa ja pitää kaiken turhan poissa tukiaseman palomuurin kanssa. Silloin tällöin ajettu jotain muita skannereita, mutta laihoin tuloksin.

Ihan kiva ominaisuus tuossa avastissa on näytönsäästäjä virus-skanneri.. säätää vain täysille, niin käy kerran päivässä koko koneen läpi.

13. jurmukka

jurmukka Guest

Kyllä niitä örkkejä on taustasuojauksen läpi päässyt ja löytynyt sitten vasta skannatessa, sellaisen olen huomanut kun ajan ad-awarea ja kun se löytää jotain niin saman aikaisesti avast regoi ja ikkuna tulee eteen ja se sit pistääkin sen karanteeniin. No yksi ongelma on että avasin hienot äänet katosi tiettymättömiin itsestään, enkä löydä niitä mistään joten piti mennä avastin foormumiin ja sielt löyty linkki ehkä jonkun käyttäjän tekemille omille äänille joten latasin ne sitten, mutta ne on osittain puhetta esim jos virus löytyy tai virustunnisteet päivitetty niin sellane ropotin ääni, en oikeen pidä, kaipaan niit alkuperäsii enkä tiedä mistä saan ne takas vaikka tein repair toiminnon ni ei sekään auttanu.

14. Digiface

Digiface Regular member

Trophy Points:
    26
    Avast ollu käytössä kolmisen vuotta ja ei mitään valittamista, eikä syytä vaihtaa.

15. sampe73

sampe73 Regular member

Trophy Points:
    26
    Avast ollut käytössä jotain 2,5 vuotta ja on toiminut aina hyvin täällä.

Share This Page