Tuo "blu-ray bootleg"- uutinen herätti kysymyksen, voiko tavalliselle tyhjälle dvd-aihiolle siis polttaa/mahduttaa blu-ray tason kuvaa ja ääntä? Kokeilin "sony vegas pro 8.0" ohjelmalla mutta tilaa olisi tarvittu n. 10-20 gigaa. Samaten kysyisin, voiko esim. nauhoitettuja digi-tv ohjelmia (.ts muodossa) polttaa blu-ray muodossa? Omalla koneella olen polttanut digi-ohjelmia convertXtodvd-ohjelmalla, tavalliselle dvd:lle (4,7 gigaa), enkä ole tarvinnut käyttää mm. ProjectX-ohjelmaa (olen kai imuroinut jonkun codecin, ainakin media player classicilla näkyy digi-nauhotteet ongelmitta).
Jos aikoo mahduttaa täyspitkän teräväpiirto elokuvan 4,7 gigaan, niin sen resoluutiota joutuu laskea johonkin 720p tasolle ja pakata se vielä huolellisesti, sekä karsia levyltä kaikki ylimääräinen pois laadun säilyttämiseksi. Kyllä se kuvanlaatu siis on parempi kuin DVD:llä pakkauksen tehokkuudesta johtuen. Siis tahdot polttaa ne Blu-ray levylle, vai tahdot polttaa DVD:llä teräväpiirtona?
Muuta sillä Sony Vegasilla sitten sen videon resoluutio 720pksi, jolloin uskoisin koon pienenevän huomattavasti. Sitten pakkaa video laittamalla asetuksiin kohde kooksi se haluttu koko (DVD noin 4,7 gigaa). Myös ääniraitoja kannattaa pakata paremmin tai harkita niiden bitraten laskemista.
Kyllä varmaan, mutta jonkinlainen opas ois hyvä. Oon nyt yrittänyt seuraavaa Streams Video: 01:17:36,880, 25,000 fps, 640x368x12, XviD MPEG-4 Codec Audio: 01:17:36,888, 128 kBit/s, 48,000 Hz, Stereo, Lame MP3 Olen laittanut "project properties" valikosta VIDEO: Template: HDV 720-30p (1280X720;29,970 fps) Pixel Format: 32-bit floating point Full resolution quality: best AUDIO: Master bus mode: stereo Sample rate: 44 100hz Bit depth: 24 Resample and stretch quality: best Ja Burn Blu-Ray valikosta: Render image and burn: RENDER PARAMETERS: Video format: mpeg-2 Video template: DVD PAL separate streams Audio format: sony wave64 Audio template: 48 000 hz;16 bit;stereo;pcm DESCRIPTION: Audio: 48 000 hz;16 bit;stereo;pcm Video: 25 fps:720X576 Estimated size: 4,71 gb Eli näillä säädöillä mahtuis just tyhjälle dvd:lle . Lähinnä vaan hämää, millä äänillä ja resoluutioilla toi polttaminen tapahtuu?
Ei tota matskuu kannata yrittää muuntaa teräväpiirtoon. Luulin että ideana on saada FullHD(1080p) kamaa pienempään tilaan DVD:lle, mutta jos yrität kasvattaa resoluutiota 640x368 koosta 720phen niin ei siitä mitään hyötyä ole. Oma moka kun neuvoin lukematta kunnolla tota tokaa postausta, vaikka se lyhyt olikin. Ei siis kannata kasvattaa resoluutiota väkisin, sillä sitä ei saa skaalattua kunnolla ylöspäin ellei ole jotain hyvää ohjelmaa tarkoitukseen.
ilmasii ohjelmia en tiedä mut kannatasko leffa jakaa kahteen osaan niin sais 9 gt käyttää juttuun ja 1080 p. ei muuteen saa täytytä hyötyy töllöst, vaikka 720 p on hyvä.