Olen pakannut leffoja ac3 äänien kanssa, huomasin juuri että parissa leffassa oli äänentaso todella hiljainen? Vaikka laittaa kaiuttimet täysille niin kuuluu hiljaa Mistä ihmeestä voi johtua että joihinkin ac3 pakattuihin leffoihin tulee hiljainen äänentaso? esim Kingpin ja Scary Movie 2, noihin tuli todella hijainen äänentaso, kaiuttimet voi laittaa täysille ja ääni ei paljoa kovene Rambo 1,2 ja 3 leffoissa ääni oli todella hyvä ja kun laittaa kaiuttimet täysille niin kuuluu hyvin ja kovaa.
Juu tota samaa juttua on puitu aikasemmin ja oon ite huomannut samaa, enkä mä oo keksiny siihen muuta kuin jos ac3 filter hoitaa äänipuolen toiston ni laita kohdassa "gains" master ja gain täysille ja ruksi kohtaan "normalize" muistaakseni noilla nousee äänitaso aika paljon ja ac3 filtterin asetukset löytyy: käynnistä-->ohjelmat-->ac3filter-->config....jne
AC3 http://www.afterdawn.com/glossary/terms/ac3.cfm Dolby Digital (AC-3) is Dolby's third generation audio coding algorithm. atrac on sonyn formaatti joka on eri asia.