AVIn ja tekstien yhdistäminen

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Jonetsu, Oct 29, 2007.

1. Jonetsu

Jonetsu Guest

Minulla on elokuna Avi formaatissa kahdessa osassa (xvid cd1 ja xvid cd2) ja tekstit tähän(sub ja srt) myös kahdessa osassa. Millä ohjelmalla voin yhdistää elokuvan sekä tekstit yhteen ja sitten polttaa ne kiinni ne jotta voisin katsella ne koti DVD soittimesta Soittimessa on tuki sekä Xvid että Divx formaateille,joten tarvitseeko minun silloin poltaa niita kiinteästi elokuvaan.?Olen yrittänyt yhdistää näitä subtitle workshopilla mutta en ole onnistunut.Olen vasta-alkaja joten selkeät ohjeet olisivat tarpeen.Minulta alkaa jo usko loppua näihin tekstityshommiin joten voisiko joku kokeneempi auttaa.

2. bugsbuny

bugsbuny Regular member

Trophy Points:
    26
    Nuo kaksi tiedostoa, cd1 ja cd2 saa yhdistettyä Virtualdubilla: http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videotyokalut/virtualdub.cfm
    File-> open video file (valitse cd1)
    File-> append avi segment (valitse cd2)
    File-> Save segmented avi
    Video valikosta direct stream copy valittuna ennen tallentamista.

Tekstien yhdistäminen Subtitle Workshopilla: Tools->join subtitles->add teksti1->add teksti2->join (Valitse Output format kohtaan: Subrip)

Last edited: Nov 8, 2007
  3. Jonetsu

Jonetsu Guest

Kiitos vastausesta bugsbuny. Sain elokuvan yhdistettyä Virtualdubin avulla. Muuten se direct steam copy kai valitaan ensiksi vai? Täytyykö audio asetuksiin kajota? Tekstejä en onnistunut yhdistämään Subtitle workshopilla. Onneksi löysin tekstin jotka olivat yhdessä kansiossa.Katselin elokuvaa subtitlellä ja totesin tekstien kulkevän jäljessä.Yritin korjata asiaa ajastamalla.Suptitlellä. Siis ensimmäisen puheen alettua painoin ajastuskohta 1 ja viimeisen puheen alettua klikkasin viimeinen ajastuskohta 2.Mutta teksteille ei tapahtunut yhtään mitään kulkivat edelleen jäljessä.Laitoin elokuvan ja tekstit samaan kansioon näin U571.avi ja U571.sub. poltin elokuvan ja tekstit Data DVD.nä Nero expressillä.kun katselin elokuvaa koti DVD soittimesta niin sama juttu taas tekstit kyllä näkyivät muttä tulivat jäljessä.Mikä helv...mättää.Voiko niitä isontaa olivat aika pienikokoiset.Jos haluan poltaa tekstit kiinteasti niin mikä on helppokayttöinen ohjelma vasta-alkajalle.Voi olla maksullinenkin Muuten kumpaan on helpompi yhdistää tekstit elokuvaan joka on DVD: tai AVI:na.Selkeistä vasta-alkajallekin helpoisti omaksuttavista vastauksista kiittäen

4. fredy2

fredy2 Regular member

Trophy Points:
    26
    Helpoiten saa kyllä niin että laittaa Divx elokuvaan tekstit, ja sitten polttaa levylle. Tämä on mun mielestä paras ja eritoten helpoin tapa, jolla itsekin aloittelin :

Lataa ja asenna Tämä

Tekstit .srt muotoon (Subtitle Workshopilla)(avaa tekstit ohjelmalla, Tiedosto -> Tallenna nimellä -> Subrip -> Klikkaa 2 kertaa ja anna teksteille nimi (nimellä ei mitään väliä, eikä sillä onko samassa kansiossa elokuvan kanssa)

Sitten Avaa Conventer XtoDVD Asetukset -> Poltto -> Lähetä polton tiedot VSO Tietokontaan -> Ruksi pois

Asetukset -> Kieli -> Suomi

Asetukset -> TV Formaatti -> Videostandardi -> Automaattinen

Asetukset -> TV Formaatti -> TV Ruutu -> Automaattinen

Asetukset -> Tekstitykset -> Oletuskilei -> Suomi

Asetukset -> Tekstitykset -> Vaihdakirjasin -> Lihavoitu, koko 20 (itse kannatan tätä kokoa)

Asetukset -> Ääni -> English

Asetukset -> Koodaus -> Koodauksen laatu = Korkea laatu/Hidas koodaus, Kohdekoko = DVD5 , Muunnoksen tärkeys = Normaalia tärkeämpi

Noi asetukset kuntoon ja sit avaat vaan molemmat tiedostot siitä vihreästä nuolesta (oikealla ylhäällä) Laitat tekstit -> Paina se alavalikko siitä plussasta auki -> Tekstitys -> Hiiren oikealla klikkaus - > klikkaus vasemmalla -> Lisää tekstitys kanava (HUOM! Pitää olla .srt Muodossa)

Sitten siitä vaan valikolle taustakuvaa ja jne. Erittäin helppo käyttönen ja nopea, ilman mitään muita välivaiheita SUOSITTELEN!!

Kysy jos et ymmärtäny tosta jotain, ja tekstit ajalleen näin : http://www.divxfinland.org/index.php?id=44

Last edited: Oct 30, 2007
  5. Jonetsu

Jonetsu Guest

Tunnen tuon VSO Converter ohjelman. sehän muuttaa avit dvd:si.Mutta tarvitsen helppokäyttöisen ohjelman joka muuttaa DVD-Avi:ksi ,jolla myös voi lisätä tekstit.Tietääkö kukaan sellaista ohjelmaa voi olla maksullinenkin.Sitten tekstien ajastus.Olen yrittänyt ajastaa tekstejä Subtille workshopilla mutta kun ensimmäisen repliikin alkaessa painan ensimmäinen ajastuskohta ei tapahdu yhtään mitään samoin kun painan viimeinen ajastuskohta.Pitääkö tekstit siirtyä ajalleen jo esikatselu vaiheessa?.Miten muoto valitaan aika vai kehykset?Entä toimia kanssa Kesto,Loppuaika vai molemmat?Olen yrittänyt polttaa elokuvan Data DVD.nä Nerolla.Muuta kun katson elokuvaa DVD soittimesta niin tekstit tulevät jäljessä.Mikä mättää.Mulla rupee jo usko loppumaan näihin tekstitys ongelmiin.Kiitollinen jos joku voisi autaa vasta-alkajaa.

6. fredy2

fredy2 Regular member

Trophy Points:
    26
    Siis tarvitko ohjelman joka muuttaa DVD tiedostot Avi muotoon?

7. Jonetsu

Jonetsu Guest

Kyllä sellaisen ohjelman tarvitsen.Olisi hyvä jos sillä ohjelmalla voi yhdistää myös tekstit.Tietysti se saisi olla myös helppokäyttöinen.Sitten tekstien ajastus. Millä ne saa ajastettua kohdalleen nyt ne kulkevat jäljessä.Subtitle workshopilla en ole onnistunut ajastamaan.Yritin poltaa datana avin ja tekstit levylle mutta sama vika tekstit tulevat jäljessä.Pitääkö ne ensin ajastaa jollakin ohjelmalla?? Minun DVD soitin tukee divx/xvid formaatteja ja sub/srt tekstejä.Poltan Nero 7 Lite v.7,5:lä.Mikä mättää mitä teen väärin. Toivottavasti joku vihdoikin voisi antaa neuvoja ratkaistakseni nämä ongelmat.

8. fredy2

fredy2 Regular member

Trophy Points:
    26
    Näitä DVD rippaus ohjelmia en tiedä, jos joku muu vois vaikka auttaa...

9. linuboy

linuboy Member

Trophy Points:
    11
    Jonetsu puhuu asiaa. Sellaselle ohjelmalle on tarvetta joka rippaa DVD:ltä kuvan ja tekstit ja yhdistää ne joko polttamalla tai jollakin sellasella tavalla jota yleisimmät kovalevylliset digiboxit lukevat.

Eihän siitä tule mitään esim lasten käytössä on kaupasta ostettu DVD levy. Ne naarmuttaa sen pilalle alta aikayksikön.

Paljon parempi olis ripata elokuvat DVD:ltä suoraan digiboxin kovalevylle. Sieltä pikkuväki ei pääse niihin käsiksi muuten kuin kaukosäätimellä,
    Sellasesta ohjelmasta vois vaikka vähän maksaakin, jos joku sellasen tekisi.

Se ohjelma pitäis olla saman tyyppinen kuin VLC soitto/streamaus ohjelmakin.
    Mukana kaikki mahdolliset maksulliset ja maksuttomat kodekit.
    Ei mitään turhia grafiikoita niinkuin mikrosoftin härpäkkeissä (Media player esim. )

10. fredy2

fredy2 Regular member

Trophy Points:
    26

Share This Page