Azureuksen NAT-ongelma ei ota ratketakseen

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by prole, Jun 6, 2006.

1. prole

prole Member

Trophy Points:
    11
    Eli käytössä on Buffalon WHR-G54S reititin, Thomsonin TCM420 modeemi ja käyttöjärjestelmänä Windowa XP Professional. Netti vaihtui tänään 1mb/512 nopeuksiseen. Norton internet security 2005 on käytössä. Olen näitä Azureuksen NAT-ongelmaan liittyviä threadeja täältä lueskellut ja tehnyt ohjeiden mukaisia toimenpiteitä tuon ongelman ratkaisemiseksi vaan kun ei euta. Tänään vaihtui reititin tuohon buffaloon kun D-Link sanoi itsensä irti kun yritin avata portteja. Buffaloon onnistuin portit avaamaan. PortForward:in ohjeista ei minulle apua ollut kun ei tuota minun reititintä sieltä löytynyt mutta sain kuitenkin portit auki. TCP:n ja UDP:n jouduin avaamaan erikseen ku ei ollut "both" vaihtoehtoa. Porttina on nyt 61254.
    Buffalon NAT asetuksissa lukee sekä TCP että UDP portin 61254 kohdalla enabled. Ja staattisen IP-osoitteen olen asettanut PortForward.com:in ohjeiden mukaisesti. http://www.portforward.com/networking/static-xp.htm

Vaan edelleen valittaa Azureus NAT-ongelmaa ja naama on keltainen. Mitä tässä vielä osaisi rueta tekemään?

2. Marku2

Marku2 Regular member

Trophy Points:
    46
    Ymmärsinkö oikein sinulla on kaksi modeemia?

3. pkaksp

pkaksp Moderator Staff Member

Trophy Points:
    128
  4. Peppi_

Peppi_ Regular member

Trophy Points:
    26
    Ei nyt ole ratkaisu ongelmaan, mutta Jos on mahdollista pistää p2 kone (niitä saa varmaan kympillä) johonkin nurkaan jemmaan, niin nuo huolet hoituu, jun asennat siihen ilmaisen smoothwallin. Tarvitset vain sen modeemin ja sw hoitaa reitityksen, palomuurin, dhcp:n... en tarvitse enää internet securityä... vain ilmaset virustorjunnan ja pöpöjen poistajat.
    sw:ssä portteja ei tarvitse avata, vain ohjata kohdekoneelle.
    Ei koskaan tarvitse asennella pilipalipalomuuriohjelmia koneelle ja voi vaikka asentaa käyttöjärjestelmän verkkopiuha kortissa kiinni.
    Suositteelen... Mutta ihan vaan ehdotus...

5. prole

prole Member

Trophy Points:
    11
    En Peppi_ ihan päässyt kärryille mitä tarkoitit, jäi nuo termit ymmärtämätä. :) Voisko saman saada niin että lapsikin ymmärtää?

Voisin vielä laittaa sen verran tästä probleemasta että windowsin oma palomuuri on pois päältä, olen kokeillut myös ottaa nortonin palomuurin pois päältä. Norton on laitettu sallimaan Azureuksen toimet. Olen myös puhkonut Nortonin palomuuriin portit Azureukselle. DC:täkään en saa toimimaan aktiivisena. Sille on tehty samat hommat eli portit on pukottu kaikkii mahdollisiin paikkoihin ja näin pois päin ja lopputulos on että hakutuloksi kyllä saan aikaiseksi, mutta mikään ei kuitenkaan lähde latautumaan. Muut kyllä imuttelevat minulta miten haluavat.

6. prole

prole Member

Trophy Points:
    11
    Pakko vielä tämä nostaa ylös kun en saa vieläkään hommaa toimimaan niin kuin pitäisi.

Tilanne on nyt vähän muuttunut. Palveluntarjoajalla oli portit tukossa. Pyysin heitä avaamaan portit minun liittymälle ja he sen tekivät. Edelleen kuitenkin Azureus ja kaikki muut valittavat NAT ongelmasta. Noh, äsken otin routerin kokonaan pois välistä ja muodostin yhteyden suoraan motukan kautta. Nyt vihertää naamat. Eli vika on selvästi tuossa reitittimessä. Portit olen avannut mutta ei auta. Ei joku sattus omistamaan tuota buffalon whr-g54s reititintä että osais kertoo miten sen saa siltaavaksi että sais tuon NAT:in kokonaan pois? Tai jos joku osais muuten vaan neuvoo tuossa. Jos NAT:in ottaa vaan asetuksissa pois niin yhteys katkeaa.

Kiitoksia kaikille jotka vielä jaksavat auttaa!

Share This Page