Latasin tänään uusimman Azureuksen version ja yleensäkin kyseisen ohjelman ensimmäistä kertaa. Mitään ei lataudu kun yritän ja ohjelma näyttää tältä (kts. kuva). Missä vika? Käyttis Win XP Home + Telewell TW-EA200.
Eli tiedostoa ei ilmeisesti ole saatavilla. Ei ole yhtäkään lähdettä tai sitten lähteet on vaihtanu sen filun paikkaa koneella niin että azu ei sitä löydä. Kokeile ladata kokeen vuoksi jotain suositumpaa tiedostoa. Sellaista jolla riittää jakajia.
Aina käy samalla tavalla vaikka kokeilen mitä tiedostoa. Teenköhän jotain kenties väärin tai oonko unohtanu jonkin jutun? Kun klikkaan jonkin fileen download nappulaa, Firefox kysyy "Mitä tiedostolle tehdään?" No minä siihen sitten että Avaa ohjelmalla ja laitan ohjelmaks tuon Azureus.exe:n. Silloin Assu kysyy että mihinkähän tuon tallentaisit ja minä siihen että sinne ja sinne. Sen jälkeen se sitten laittaa tuollaisen virheilmoituksen. Eikä voi olla kyse Seedeistä kun niitä oli 130 ja leechejä 70. Tässä on varmaan jokin yksinkertainen asia jota en nyt vaan hiffaa...
Kokeilin toisesta paikasta ja toimi heti. Mikä on Afterdawnin politiikka noiden sivujen nimien mainitsemisen kohdalla? Sitä vaan, että tuli mieleen että jos joku on kenties kokeillu samalta sivustolta jolta itse aluksi kokeilin niin voisi kenties kertoa josko sinne on jokin pakollinen rekisteröityminen (mitä en kyllä huomannut), jota ilman saa vaan jonkin tyhjän fileen kun yrittää downloadia (en kyllä ymmärrä miksi näin edes olisi). Meinaan heti kun yritin toisesta paikasta niin toimi ihan moitteettomasti (ainakin tähän saakka). Se file, minkä siis sain sieltä mistä ei onnistunu, ei edes saanu Azureuksen kuvaketta päällensä vaan se näytti tuntemattomalta kuvakkeelta. Mikäköhän file sellainen oli? En kylläkään ollut millään hämärä sivustolla joten sieltä pitäisi ihan asianmukaista tavaraa tulla. Siitä vielä, että tarviiko mun tehdä jotain viilauksia tohon ADSL-laitteeseen (availla jotain portteja tai vastaavaa) koska lueskelin jostain että joidenkin on tarvinnu. Toi mun hymiö kaveri näyttää keltaista Assussa. Osoittaako se sitä että kaikki ei o oikein kondiksessa sittenkään?
No nyt kun lykkäsin sinne toisen downloadin niin en tiedä oliko sattumaa vai ei mutta se ylempi, eli ensimmäinen, muuttui vihreäksi ja se uusi on nyt keltainen. Onko tämä kaikki normaalia, olenko minä normaali vai paranoidi? Muuttuuko noi latausnopeudet tosta ajanmyötä nopeammiksi ja mikä on ns. normaali nopeus jos on 1M/1M?
Tuolla trackereita: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/164239 Ei kannata koffia purkista mitään jos latausnopeudet on suurinpiirtein ok. Mutta jos näyttää että on todella tahmaista se lataaminen, niin silloin pitää purkista aukaista NAT:iin portti.