Elikkäs asia on nyt sillä tavalla että minä olen täysi amatööri tämän nat ongelman kanssa mutta Azureus valittaa että minulla on olemassa sellainen ongelma.. elikkäs virus tutkana toimii avast! antivirus ja spywareja varten käytän ewidoa... Moodemin merkki onkin sitte TW-EA201 Windowsin paloomuurista olen sallinut azureuksen.. Mutta kumminkin josakin syystä azureus tekee joskus sillain että nat ongelma raukeaa ihan itsestään yhtäkkiä ja illalla kun tulen takaisin koneelle se on taas riesana eli voisiko joku selittää mahd. tarkasti neuvon kuinka korjata asia..?? kiitos jo etukäteen vastanneille!
Tuossa modeemissa ei ole NAT:ia, joten joko ongelma on siinä Windowsin palomuurissa tai sitten ongelmaa ei olekkaan. Azureus vain herjaa NAT:ista vaikka sitä ei olisikkaan.
Joop.. asia ratkesi ku laitoin windowsin oman palomuurin kokonaan kiinni niin alkohan se puskemaan ihan siedettäviä lukuja jo.. kiitoksia vinkistä.. vaikkei se semmonen oikeestaa ollu.
No hommaa nyt sit siihen vauhdilla joku toinen palomuuri esimerkiksi Zone Alarm. Ettei tarvitse kohta tulla kysymään neuvoa miksei kone toimi enää
voisko joku auttaa saman ongelman kanssa? eli azureus sanoo NAT- ja palomuuri testissä että on nat ongelma. kuinka asian voi korjata?
Kerro mikä modeemi käytössä ja mikä on sisäverkkosi ip-osoite. Sisäverkon ip:n saat selville: Käynnistä -> Suorita -> cmd -> ipconfig
NAT on ainakin ongelma, mutta katso modeemin pohjasta sen tarkka malli, niin voin antaa ohjeita porttien ohjaukseen. Tuo 600 tarkoittaa vain että se on Zyxelin 600 -sarjaa.
Tuolla ohjeet porttiohjausten tekemiseen Zyxelille: http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/Prestige643/Azureus.htm
kiitoksia, ohjeet olivat hyvät. mutta tuli ongelma siinä kohdassa kun piti kirjoittaa dossiin telnet ja se numero sarja. dossi sanoi että yhteyttä ei voida muodostaa..
"yhteyttä ei voitu muodostaa isäntään, porttissa 23: yhteydän muodostaminen epäonnistui" tuon se sanoo :/
Elikkäs Azureus valittaa NAT-ongelmasta koko ajan, ja vihreää naamaa ei ole tullut kuin pari kertaa. Modeemin merkki on HLA-BR1000. Windowsin palomuurin otin kokonaan pois käytöstä, (ei auttanut). Käytössä on F-Secure Anti-Virus Client Security. Internet suojauksen olen määrittänyt "Kotikäyttötaso". Virus- ja vakoilusuojaus "Custom". Kaksi vuotta olen koittanut korjata NAT-ongelmaa, mutta siinä se vielä on. Osaisko joku auttaa selkeillä ohjeilla? -Starple1