Azureus ja Java ongelma

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by Hharski, Nov 15, 2005.

  1. Hharski

    Hharski Member

    Joined:
    Jun 1, 2004
    Messages:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Laitetaan tämä nyt tännekkin, kun ei meinaa ratketa. Täältä niitä asiantuntijoita löytyy.

    Eli olen saanut Javan ja Azureuksen onnistuneesti asennettua. Sunin sivuilla Java testi sanoo, että onneksi olkoon sinulla on uusin versio. mutta kun käynnistän Azureusken konsolissa saan viestin:

    Loading Azureus:
    /usr/bin/java -Xms16m -Xmx128m -cp "/opt/azureus//Azureus2.jar:/opt/azureus//swt -mozilla.jar:/opt/azureus//swt-pi.jar:/opt/azureus//swt.jar" -Djava.library.path ="/opt/azureus/" -Dazureus.install.path="/opt/azureus/" org.gudy.azureus2.ui.swt .Main ''
    /opt/azureus/azureus: line 112: /usr/bin/java: is a directory
    Azureus TERMINATED.

    Siis se javako ei ole tuolla kansiossa, vai mikä mättää? kuinka se sinne kansioon asennetaan? Vai oliski tässä jokin muu homma?

    kiitti!

    SuSE10
     
  2. lauritx

    lauritx Regular member

    Joined:
    Mar 4, 2004
    Messages:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    http://azureus.sourceforge.net/download.php joo oli vanhassa susessa ongelmia azureuksen kanssa. Latasin tuolta tuon paketin. Purin paketin ja sitä ei tarvitse asentaa. Pikakuvakkeen voi luoda kun klikkaa hiiren oikella työpöydällä. Ainakin mulla toimii näin tosi hyvin.
     
  3. Hharski

    Hharski Member

    Joined:
    Jun 1, 2004
    Messages:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Jep! Tuolta mä sen latasin ja asensin/purin, mutta ei starttaile :-(
     
  4. juyli

    juyli Active member

    Joined:
    May 13, 2005
    Messages:
    1,861
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    Selkeä virheilmoitus. /usr/bin/java pitäisi olla ajettava ohjelma. Eikä sen pitäisi viitata vain hakemistoon.
     
  5. Hharski

    Hharski Member

    Joined:
    Jun 1, 2004
    Messages:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Joo mä melkein ehkä sen älysin kanssa. is a directory. Mitäköhän mä tein väärin. Mä ajoin sen paketin ohjeiden mukaan. Mutta missä ja miten se määritellään minne se ajetaan. Toi kansio on kyllä tyhjä.
     
  6. lauritx

    lauritx Regular member

    Joined:
    Mar 4, 2004
    Messages:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
  7. Hharski

    Hharski Member

    Joined:
    Jun 1, 2004
    Messages:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Toi lienee sama paketti, jonka saa Sunin omista sivuilta. Siellä on asennus ohjeetkin ja ne menee näin:

    ollow these instructions:

    1. At the terminal: Type:
    su
    2. Enter the root password.
    3. Change to the directory in which you want to install. Type:
    cd
    For example, to install the software in the /usr/java/ directory, Type:
    cd /usr/java

    Note about root access: To install the JRE in a system-wide location such as/usr/local, you must login as the root user to gain the necessary permissions. If you do not have root access, install the JRE in your home directory or a subdirectory for which you have write permissions.
    4. Change the permission of the file you downloaded to be executable. Type:
    chmod a+x jre-1_5_0-linux-i586-rpm.bin
    5. Start the installation process. Type:
    ./jre-1_5_0-linux-i586-rpm.bin

    Siinä ne. Asennus on onnistunut, mutta mitä ne sanoo tuosta kansiosta? Onko sellainen luotava käsin? Kinka mä voin sen asennuksen kohdistaa tonne kansioon. Vai pitäskö sirtyä takas Windows maalimaan... :-(
     
  8. lauritx

    lauritx Regular member

    Joined:
    Mar 4, 2004
    Messages:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Vaan kun se ei ihan niin ole. Kannattaa käyttää susen omia paketteja ja paketinhallintaa (yast). Tällä foorumilla on moneen kertaan neuvottu miten sitä käytetään. Ja jos tulee joku ohjelma vastaan mitä siellä ei ole niin sitten voi alkaa kääntään. Luulisin että kun tuon asennat azureus alkaa toimiin.

    http://koti.mbnet.fi/tools/index.html siinä on aika hyvät ohjeet.
     
    Last edited: Nov 15, 2005
  9. juuppeli

    juuppeli Guest

    kun asensin azureuksen niin kun käynnistin sen aluksi tuli norton hälytti haluatko antaa yhteydet jollekki java jutulle... laitoin estä niin ohjelma ei käynnisty ja vähän ajan pääsät tulee java error sun muuta.. mikä ongelma ???
     
  10. lauritx

    lauritx Regular member

    Joined:
    Mar 4, 2004
    Messages:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26

    Sun ongelma on se että sun ois pitäny antaa ne oikeudet. Azureus on javapohjanen ohjelma. Portti 6881 pitää olla auki että toimii. Liittyyks tää nyt ihan varmasti linuxiin.
     
  11. Betrayed

    Betrayed Moderator Staff Member

    Joined:
    Oct 12, 2004
    Messages:
    1,585
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    68
    Heetkonen? Norton...linuxissa?
     
  12. Hharski

    Hharski Member

    Joined:
    Jun 1, 2004
    Messages:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Kiitti lauritx

    Nyt se azureus rokkaa... :) (so happy face)
    Poistin kaikki kansiot ja paketit ja härdellit, jotka liitty javaan tai Azureukseen. Sitten asensin ton paketin Yastilla (toi sun antama linkki) ja Azureus perään. Nyt toimii. Kiitti!!!
     

Share This Page