Azureus ja NAT ongelma

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by ebolantix, Nov 16, 2005.

1. ebolantix

ebolantix Member

Trophy Points:
    11
    tiedän että tääl on paljo jauhettu tästä ja tän kysymyksen olis voinu liittää johonkin muuhun ketjuun, muttaku tuntuu että siellä ei mitään apuja oikein heru..

ongelma on tämä.. asensin xpn koneelle ja azureus sekä dc++ alkoi tökkimään. ei pääse aktiiviseks millään..

palomuurina on sygate
    antivirus norton
    motukka telewell EA200

ip on alkua 82.215.xxx.x

oon kattonu motukan asetukset ja ainaki NAT on pois päältä.. eli vaihoin ton ipn ja sit selaimen kautta menin asetuksiin.. en tienny oikee mitä muuttaa, joten en muuttan mitään.. sitte laitoin ton ip:n takas automaatille..

sygateen oon tehny tolle azureuksen 6881 portille reijän -> ei vaikutusta..

nortonissa oon antanu täydet valtuudet azureukselle

xp:n palomuuri ei o päällä..

mikäs perskele siin nyt sit on vikana.. auttakaa nyt joku, menee hermot ihan just... kiitän!

2. ebolantix

ebolantix Member

Trophy Points:
    11
    sekin auttais jos joku kertois miten portti aukastaan..
    koska siellä verkkokortin valikossa on toi automaatti ipn valinta päällä. siihen ku laittaa ip:n 192.168.0.1 jne niin sitten pääsen selaimen kautta muuttamaan boxin asetuksia. muutosten jälkeen pitää kuitenkin laittaa asetukset takaisin automaatille jotta netti toimisi.. joten vaikuttaako boxiin tehdyt asetukset siinä vaiheessa?

sitte on hieman epäselvää mikä on static ip, ilmeisesti se ip joka ei vaihdu eli mun tapauksessa muoto 82.215.xxx.xx ja sitte on joku default gateway sun muut tälläset.. (mutta se ip millä pääsee asetuksia muuttamaan on ihan erilainen 192.168.0.1) eli kun koitan tehdä portille reikään niin mikä ip sinne virtual server valikkoon laitetaan.

ja kaiken lisäksi mulla on ollu toi NAT disabled.. silti azureus valittaa että nat ongelma.. laitoin natin päälle ja silti valittaa samaa..

kaikkien sairaitten säätöjen jälkeen dc++ lopetti toiminnan -> connection timeout. nyt valittaa käynnistyksessä jostaa "failed to create port mapping please set up your NAT youself".. eli alkaa keittää ja toivoisin et joku nyt pelastais mut..

Tänääki säätän jo 3½ tuntia tuloksetta..

Share This Page