Azureus

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by Katatonic, Feb 9, 2006.

1. Katatonic

Katatonic Member

Trophy Points:
    16
    Joo. Eli nyt ihan alusta alkaen jos joku ystävällinen sielu selittäis miten tämmönen ohjelma toimis, ja niin poispäin. Ja ihan alusta kiitos, kun ei ole aikaisempaa kokemusta torrenteista ollenkaan.

Niin, ja sitten vielä sellainen kysymys että kun tuossa tulee että "NAT ja palomuuri-testi" niin siin lukee että "NAT-ongelma havaittu" mutta mitä tämä tarkoittaa? Mitä on NAT? Ja miten saan sen toimimaan kunnolla? Onko sillä edes mitään käytännön merkitystä minun kohdallani jos en aio jakaa torrenteja ollenkaan?

2. miihkali1

miihkali1 Regular member

Trophy Points:
    26
    Sun pitää tehdä NATtiin tahi palomuuriin reikä tolle ohjelmalle. Määrittät samat portit auki sekä ohjelmaan, että purkkiin.

3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Tuo vaikuttaa hieman myös latausnopeuteen, mutta ainut haitta tuosta oikeastaan on että kaksi NAT rajoitteista käyttäjää eivät voi ladata toisiltaan mitään.

4. nortti72

nortti72 Guest

joo mikä versio azureus ja miksi edes kysyt jos et jaa mitään se on mahdotonta koska se ei ole sinun kannalta hyvä koska jos et jaa et saa paikoista missä todella joudut jakamaan mutta kokeile vanhaa azuu...

5. LcD

LcD Regular member

Trophy Points:
    46
    En halua olla mikään 'wanna be mod', mutta ihan ystävän neuvona: Yritä nortti72 käyttää pisteitä ja välimerkkejä. On meinaan aika pirun vattumaista lukea tekstiäsi....

@Katatonic
    Tästä voi olla hyötyä:
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/40377

Last edited: Mar 2, 2006
  6. nortti72

nortti72 Guest

joo ei jaksa koko ajan näpytellä pilkkuja ja pisteitä luet sen vaan putkeen ja mietit sit mitä kirjoitin

7. Osku87

Osku87 Regular member

Trophy Points:
    46
    nortti72: Ottaisin kyllä LcD:n vinkistä vaarin. Hyvää se vaan tarkottaa.

Katatonic: Haulla löytyy aika paljon tuosta porttien konfiguroinnista Azureukseen ja muihin ohjelmiin sekä eri adsl-bokseihin.

Nat=Network adress translation. Vain adsl-boksi näkyy netissä. Boksi jakaa modeemiin kytketyille koneille yksilöllisen osoitteen, joka ei näy ulkomaailmaan. Parantaa tietoturvaa, mutta haittaa joidenkin ohjelmien (esim. Azureus ja DC++) käyttöä.

8. Producto

Producto Member

Trophy Points:
    11
    Moi!! Mulla ois tällänen ongelma, että ei meinaa Azureuksessa nopeudet nousta yli 10 kB/s(muutakun pariks sekunniks) Mulla on TeleWell TW-EA200 purkki,ip 62.165.185.238 ja Azureus 2.4.0.2. Naamat on sinistä ja keltasta, mites sais vihreeks?? Oon aika kädetön näitten kanssa :)
    Kiitos jo etukäteen !!

Last edited: Mar 29, 2006
  9. Osku87

Osku87 Regular member

Trophy Points:
    46
    Toi ip koneesi ip?

Jos on niin ohjelmistopalomuurista Azureus sallittu?
    Koitappa laittaa Azureuksen asetuksista sen käyttämäksi portiksi vaikka 50000.

10. nortti72

nortti72 Guest

kokeile laittaa portiksi 9663 ja sama ulos ja sisään.

11. Producto

Producto Member

Trophy Points:
    11
    Kokeilin molempia, mutta ei meinaa toimia :/ Vois varmaan onnistuu jos neuvoisitte ihan alusta asti??

12. nortti72

nortti72 Guest

Jees,en tiedä mikä versio sul on,minulla on 2.2.0.2 ja kaikki lisä hommat + uusimman version saatavuus pois.Porttina pidän sitä 9663 sis/ulos ja nyt imee 110.3 kb/s pelii ja naamat on vihreenä.Mulla on aivan tavallinen A-LINK roadrunner ja en ole itse koskenut mihinkään palo muureihin,tää toimii ihan normaalisti koko ajan.1m/512 nopeus.Katso ettei sun azureuksen säädöissa ( siirrot ) ole ruksia ( salli useat yhteydet samasta ip-osoitteesta )Laita lataus nopeudeksi 0 eli rajoittamaton ja lähetys vaik 40...Kokeile noita juttuja,joku muu kysyi samoja ohjeita ja sillä toimi nämä mun neuvot . Sitten en enään osaa paremmin neuvoja sulle laittaa,jos et saa toimimaan...Testaa eri säätelyllä asetuksista :)

13. Producto

Producto Member

Trophy Points:
    11
    Mulla itellä on 2.4.0.2. mahtaskohan toimia paremmin tolla samalla versiolla ku sulla?? Kun ei noin aikasemmat neuvot kaikesta huolimatta oo auttanu....

14. nortti72

nortti72 Guest

Jos siltä tuntuu,mulla valitteli aina se uus versio nat ongelmasta ja kaveri kehoitti samaa eli vanhin versio.Täytyy muistaa jos lataat sen ja pyytää alussa haluatko uusimman version niin ei.Tietysti johtua voi siitäkin mistä lataat...Kokeilemalla paras,mulla on toiminut jo pitkään tämä versio ja säädöt.Kyllä se aina joskus välillä valittaa mutta silti toimii...

15. Producto

Producto Member

Trophy Points:
    11
    Joo latasin nyt sen vanhemman. Mut pystyykö noita tiedostaja mitä mulla nyt on tulossa tosss nykysessä niin siirtämään siihen vanhempaan, etttei tarvis lataamista alottaa alusta?? Ja kiitos avusta=)

16. nortti72

nortti72 Guest

tohon en osaa vastata...

17. Osku87

Osku87 Regular member

Trophy Points:
    46
    Voi toimia sillä tavalla, että laitat keskeneräisten kansion jne samaksi kuin tossa aikasemmassakin asennuksessa ja sen jälkeen laitat käynnistät torrentit sillä vanhemmalla versiolla.
    Kokeilemalla selviää.

Share This Page