Terve, Bad company 2 nettipelin kanssa on siis hyvin rasittava ongelma, joten olisi mukavaa jos joku täältä osaisi auttaa. Eli netissä kun pelaan, niin peli pätkäisee muutamaksi sekunniksi noin 1-2 minuutin välein. Kaikki jää siis hetkeksi paikoilleen, ja kohta kun kaikki taas liikkuu, en olekkaa sielä mihin todellisuudessa olin siinä muutamassa sekunnissa liikkunut. Meidän huushollista löytyy siis elisan ADSL (elisa viihde), ja olen siihen yhteydessä langattomasti d-link g dwl-g122 -usb pötkylän avulla. Käyttiksenä toimii vista ja netti toimii muuten moitteettomasti. Esimerkiksi juutubessa videot latautuvat hyvin nopeasti. Hämärää tässä koko hommassa on kuitenkin se, että kun kaveri kävi täällä läppäreineen pelaamassa, ei sillä tullut mitään pätkimistä, vaikka oltiin kiinni samassa verkossa ja molemmat meistä langattomasti. Testattii myös vaihtaa CD:tä keskenämme, mutta edelleen ongelmat ilmenivät vain omassa pöytäkoneessani. Kaveri myös pelasi omalla läppärillään, mutta minun d-linkillä ilman ongelmia. Ongelma ei ainakaan johdu koneeni huonoista tehoista, sillä singleplayer pyörii moitteettomasta miltei täysillä graffoilla ja 1920x1080 resolla. Eli jos jollain on jotain ideoita, mistä johtuu/miten korjattavissa niin kiitos jo etukäteen. Tiedoksi myös että olen melko tietämätön näissä nettiin liittyvissä ongelmissa, joten selkeä selostus olis hyvä hommeli. Ps. Onko kellään muulla ollut samantapaista ongelmaa ko pelin kanssa?
No ei se välttämättä koneesta johdu,päivitä ajurit sun muut.Itsellä on tehnyt tota jollakin servuilla,se on aikas ikävää.
No ei se välttämättä koneesta johdu,päivitä ajurit sun muut.Itsellä on tehnyt tota jollakin servuilla,se on aikas ikävää.[/quote] Näytönohjaimen (ATI HD5770) ajurit päivitin justinsa. Se sai aikaan semmosen että pitkä latausaika laski noin 60 sekunnista 10 sekuntiin, mikä oli hyvä homma, mutta muuta vaikutusta ei ollu. Onko tällä d-linkillä sitten mahdollisesti joitain ajureita, mitä vois päivitää? Sillon kun ton d-linkin hommasin, niin taisin kyllä tökätä vaan tikun paikalleen ja se pelitti heti... Tai oisko sitte vielä jotain muuta mitä vois päivitellä?
Ikävä kyllä ei auttanut punkbusterin päivitys... Nyt alan kuitenkin epäilemään, että kun tällä koneella olen jotain näitä verkkoasetuksia aika paljon säädelly, niin vika voisi ehkä löytyä sieltä. Oliskohan olemassa joku tapa miten saisin niinkun resetoitua kaikki noi asetukset, vai kannattaskohan tässä lähteä vaikka formatointia harkitsemaan? Ps. pitääkö tämä HD5770 kovaa meteliä? Minulla kun esim. bad company 2 tai jokin muu raskaampi peli pyörii, niin koneen sisältä kuuluu aikamoinen meteli...
No, ainakaan oma 5770 ei pidä mitenkään älytöntä mekkalaa.Oletko kokeillut langallisesti pelata?Itse testattua omaa konetta langattomasti pelailuun,niin se oli yhtä helvettiä.
Joo langallisesti on kokeiltu, mutta ei auttanut. Voiko mitenkään sitten olla mahdollista, että näytönohajin vaikuttaisi vain siihen ettei netissä toimi? En ole kyllä edes varma kuuluuko tuo meteli näyttiksestä, mutta aika tarkalleen se alkoi sillon kun ton 5770:n hommasin.
Kokeiles laittaa viiruksentorjunnastasi sinne "ei skannattaviin" kansioihin sun bc2 asennuskansio kokonaisuudessaan sekä se kansio mikä sulta löytyy omista tiedostoista.. BFBC2 niminen kansio ainaki itelläni..
Tein ton virustorjunta jutun, mutta ei vaikuttanu tähän ongelmaan. Se kuitenki poisti toisen ongelman, eli sen että kestää jonku aikaa ennen ku spawnaan. Mutta joo kyllä tää alkaa aika mystiseks mennä...
Liittyyköhän muuten tähän samaan pätkimisongelman vai onko jotain muuta kun näköjään pingi nousee välillä yli 700 bc2:sta pelatesa...
Mikä virustorjuntaohjelmisto ja palomuuri sulla on käytössä? Entä mikä käyttis sun kaverilla oli sen kannettavassa? Ootko testannu peliä järjestelemänvalvojana? Minkä nopeuksinen netti sulla on ja onko mahdollisuutta testata peliä langallisella netillä? Esiintyykö pätkimistä muissa pelissä? Todennäköisesti pätkiminen johtuu juuri tuosta..
Loistavaa! Sain pätkimisen loppumaan! En tosiaankaan oikeen tiiä mikä oli syynä, mutta netistä kun taas kaivelin näitä juttuja, niin löysin tälläisen mielenkiintoisen jutun: (http://forums.vr-zone.com/networking-broadband/262013-fix-d-link-dwl-g122-vista-x64-lag-spike-every-60-seconds.html). Latasin tuolta tuon WLAN Optimizerin, asensin sen, ja netti on pätkimäti kuhan pidän tuon ohjelman päällä. En ole siis edes varma mitä tuo ohjelma tekee, mutta tuntuu toimivan. Pari kertaa olen jo pelannut ilman mitään ongelmia. Jos jollain muulla on siis samantapaisia ongelmia, niin kokeilkaahan tuota WLAN Optimizeria. Sivulla näytti myös olevan tuollainen ohjelma, kuin Vista Anti-Lag, mutta siinä ei latauslinkki toiminut. Eiköhän se kuitenkin googlettamalla löydy. Mutta kiitos myös teille kaikista hyvistä neuvoista. Hyvä että asia on kunnossa.