Elikkäs sain nostettua sandy bridge alustalla baseclockin 106.5 niin onko mahollista saaha korkeammalle millään volttien nostolla tms?
kerroinlukiton prosessorin kellotus?,yleensä voi saada emon voltteja nostamalla nostettua kelloja,mutta,eipä välttämättä ole kannattavaa...
jotta väylällä kellottamisen jalon taidon osaisi, pitää muistaa että RAM,NB,HT,PCIE,PCI kellot myös nousevat, ja niiden kertoimia pitää pienentää ja muistin latensseja suurentaa että ei jokin yllämainituista komponenteista jarruta prosessorin kellotusta. Olen tosin kuulut että ainakin sandyissa olisi väylä lukittu? tai että pari mhz kestää nostaa mutta sitten kippaa kokoonpano nurin? selventäkääs jos olen väärässä. Ja voltteja voit nostaa 0.1 verran. ja jos lämmöt ei rajoita niin ehkä jopa 0.15 Ja se on biossissa nimellä "Cpu Voltage" tai "Vcore"
ei löytyny Vcore tai cpu voltage muita voltteja yritin nostaa mutta ei tuota baseclockia saanu yhtään nostettua ja miten nuita pcie,,nb lasketaan?
Minkä takia Intelillä on noita kerroinlukottomii prossuja jos baseclockia pystyy nostaan kunnolla? Sen takia et ei pysty. Pcie sun muut kellot riippuu baseclockista.
Toi baseclock on tehty sellaseks et sitä ei pysty paljoo nostaan. Kellottajille on K-mallit, niissä voi vaihtaa kerrointa.
Inithell on inithell eikä sitä kellottaan pysty. Ja sitte pakko lisätä tämmönen kuva ku semmosenki joskus tehnyt MODE-EDIT: Turhat kuvat pois t.Jouko?
Johan se tuosta kuvasta pitäs kaikille selvitä. Tai vähintäänkin prokkis puolen viesteistä joissa kerrot kuinka perkeleesti amd saa hönkää. Masinisti, nisti.
Ja sitten rauhoitutaan ettei tarvitse laittaa käyttäjiä lukemaan sääntöjä uudelleen. Turhat viestit ja kuvat ei kuulu tähän foorumiin. Jatketaan siis ketjuun liittyvin viestein.
mitäköhän tuo ny alko temppuileen ko enään se baseclock ei nouse edessiihen 106.6 mihin oon sen saanu?
jaa-a,ilmeisesti,olet saanut käsiisi kerroinlukollisen intelin,jota ei edelleenkään ole kannattavaa edes yrittää kellottaa baseclokilla,ei se teho sillä nouse... jotain olet säätänyt,tai rikkonut jotain,muuta en osaa sanoa,en ole leikkinyt inteleillä,ainoastaan 775 ddr1 celeronilla,eli minun inteltietouteni loppuu (onneksi) tähän
Sain toimimaan sillä 106.6 ja ostan tässä lähipäivinä 2500k tai sitten 3570k kiitos kaikille vastauksista