Battlefield 2:n hankala ongeöma

Discussion in 'PC:n pelit' started by jacko39, May 19, 2006.

1. jacko39

jacko39 Member

Trophy Points:
    11
    Moi!

Tarvitsisin apuja BF2:n liittyvässä ongelmassa. Tässä hieman historiaa/tietoja ongelmastani;

Omistan aidon ostopelin, joka toimi moitteettomasti kunnes n. 1,5 kk sitten alkoi peli jumittelemaan. Moninpeli meni jumiin aina siinä kohdassa, missä valitaan pelihahmo ja pelipaikka ennen pelin alkua. Tällä sivulla hiireni jumittui, taustalla näin ja kuulin pelin mutta hiiri ei toiminut eikä mikään näppiskomentto toiminut. Jouduin aina sammuttamaan pelin. Olin jonkun verran aikaisemmin asentanut patchin 1.22 ja se oli toiminut ihan ok.

Yritin asentaa patchin uudelleen, mutta sen asentaminen jumittui aina n. 9 % kohdalle, tällöin jouduin aina buuttaamaan koneen. Tämän jälkeen asentelin peliä ja tuota patchia useaan otteeseen. Sama ilmiö joka kerta, pelin sain toiminaan single versioina aivan hyvin ja joten kuten ilman tuota patchia (joskin pelattavia servereitä ei juurikaan löytynyt ja peli oli tahmean oloinen, mutta toimi kuitenkin). Ajattelin että vika on tuossa patchissa, joten yritin asentaa aikaisempia, mutta niissäkin tapahtui sama jumiin meno asentamisen aikana.

Muistaakseni yritin poistaa kaikki BF2:n kansiot yms koneelta kun seuraavan kerran asensin peliä uudelleen. Näitä asennus kokeiluja tuli aika monta. Sitten tuskastuin ja formatoin D-levyn missä tuo peli oli. Mutta syystä tai toisesta tämän jälkeen en ole saanut edes pelin asennusta toimimaan enää, aina kun Install Shield Wizard käynnistyy, toimii se hetken aikaa ja heittää minut takain windowsin etusivulle, asennus siis jää pahasti alkutekijöihin. Lisäksi aikaisemmin huomasin sellaisen ilmiön että lisää/poista-sovelluksesta tuo peli ei suostu poistumaan vaikka olen saanut poistettua kaikki kansiot jotka viittaa tuohon peliin.

Joten apuja ja neuvoja kaivattaisiin täällä päin. Kiitän jo etukäteen niitä kaikkia ketkä pohtii ongelmaani....

2. O11i

O11i Regular member

Trophy Points:
    26
    Peli on tehnyt winukan rekisteriin merkinnät joten uudelleen asennusprobleemi johtuu luultavasti siitä.
    Lisää/poista- sovellus ei toimi todennäkösesti siks ettei se löydä pelin uninstall- tiedostoo.
    Mitäs tuohon nyt muuta keksis ku että kokeile korjata vaikka Ccleanerillä rekisteri, tai EasyCleanerillä. Ccleaner ehkä aavistuksen "turvallisempi", mitä mulla noista kokemusta. Tosin samalla "tehottomampi".
    Mutta kuulostas siltä et nuo asennusongelmat johtus vääränlaisesta pelin poistamisesta.
    Noin, pohdin ongelmaa. :)

3. jacko39

jacko39 Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos neuvoista, mutta aloittelijana törmään heti seuraavaan ongelmaan. Kuinka käytän CCleaneria (joka minulla on) tuohon korjaamiseen?

4. O11i

O11i Regular member

Trophy Points:
    26
    Jos CCleanerin rekisterin virheiden korjaus ei auta niin sitten sillä ei pysty tuota ongelmaa ratkaisemaan. Luultavasti rekisteriä pitäs sorkata käsin, mutta siitä minä en tiiä hölkäsen pöläystäkään. :)
    Koko koneen forkkaus on aina toimiva, mutta työläs ratkasu ongelmiin..

E: Tosiaan tuo CCleaner on lähinnä pienempien rekisterin virheiden korjaukseen. Ja voipi olla jos teoriassa olis mahollista korjata sillä, niin se ei välttämättä tunnista tuota asiaa virheeksi.
    EasyCleaneriin en ole paljoa perehtynyt, mutta mulla se löytää ainaki aika paljon sellasta korjattavaa, mitä CCleaner ei löydä..Joten ei siitä varmaan haittaa ole jos kokeilet silläkin korjata. :/

Last edited: May 19, 2006
  5. jacko39

jacko39 Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos noista neuvoista, sain niiden avulla ongelman ratkaistua. Kokeilin aluksi poistaa CCleanerin poista-sovelluksella tuon pelin lopullisesti. Mutta sillä se ei onnistunut. Kävin imuroimassa Easycleanerin ja tein vastaavan homman sillä ja avot. Peli poistui hyvin koneeltani. Asensin pelin sekä uusimman patchin. Kaikki onnistui nyt kerralla ja ei muuta kuin pelaamaan...

Kiitos vielä kerran!!!!!!!!

Share This Page