Hei! Kun aloitan pelaamaan peliä(Battlefield 2), niin erittäin usein käy niin, että näyttöön tulee blue screen -kuva(ei tekstiä), kun yritän mennä pelaamaan sitä peliä yksin-tai nettipelinä, eli silloin, kun se on yhdistämässä serverille ja lataamassa kentän tekstuureja yms. ongelma ilmenee. Outoa tässä on lähinnä se, että peli toimi moitteetta ensimmäiset 3 kuukautta, muttei enää. Ongelma alkoi ilmetä n. 1.5 kuukautta sitten ensin siten, että se tuli vastaan n. 1/10 kerrasta, mutta lopulta se yleistyi ja nykyisin on niin, että olen kuluneen kuukauden aikana pässyt pelamaan vain muutaman kerran. Kun näyttöön on ilmestynyt blue screen, niin sen jälkeen ei auta muuta kuin samuttaa kone virtakytkimestä ja sitten käynnistää uudelleen. Tämän jälkeen kun Windows on auennut, niin tulee virheraportin lähetyskysymys ja kun sen lähettää, niin selain aukaisee seuraavanlaisen linkin, josta otin screenshotin: http://img240.imageshack.us/my.php?image=broblemo1cd.jp g mutta vaikka olen useampaan otteeseen tehnyt kuten tuossa kehotetaan, niin ongelma ei ole ratkennut. Sitten on toisenlainenkin ilmoitus tullut: http://img162.imageshack.us/my.php?image=broblemo39eu.j pg mutta ongelma ei ole ratkennut, vaikka minulla on uusimmat näytönohjaimen ajurit ja olen kokeillut laitteiston kiihdytyksen pienentämistä, mutta silloin peli ei teitenkään ole lähtenut toimimaan kunnolla tai ei lainkaan. Olen kokeillut tähän mennessä tällaisia keinoja, mutta ongelma ei ole korjaantunut: 1. Olen asentanut pelin ja sen uusimmat päivitykset uudelleen. 2. Olen tarkistanut järjestelmän viruksilta ja spywareilta mm. Nortonilla ja muilla siihen soveltuvilla ohjelmilla, kuten Ewido Anti-malmwarella, Microsoft AntiSpywarella ja Spybot - Search & Destroy:lla. 3. Pelin DVD-levy on kunnossa eikä siinä ole lainkaan naarmuja, joten vika ei ole siinäkään. 4. Koneen lämmöt ovat kirjoitushetkellä hieman päälle 30 celsiusta, mutta pelaamisen jälkeen ne ovat päälle 50:n celsiuksen. Olenkin epäillyt eniten koneen lämpöjä, vaikka ne eivät kovin korkeilta näytäkään, mutta siitä huolimatta olen puhdistellut tietokonetta pölyistä varovasti imurilla, ja näytönohjaimen puhdistin huolellisesti ottamalla sen irti, jolloin se oli helpompi puhdistaa puhaltelemlla pölyjä pois. Olen ajatellut ostaa lähi päivinä koneen puhdistukseen tarkoitetun paineilmapullon tai jonkin sen tyyppisen, jotta saisin puhdistettua koneeni vieläkin paremmin, vaikkakaan koneen sisään ei paljoa pölyä ole kertynyt. 5. VPU-Recoverin käytöstä poistamistakin olen kokeillut, mutta silloin peli ei lähde käyntiin, vaan tulee jonkinlainen error-viesti näyttöön heti peliä käynnistettäessä. 6. Olen kokeillut järjestelmän palautusta, mutta se ei ole pystynyt jostain syystä palauttamaan järjestelmää sellaiseen tilaan, kuin mitä se oli ennen ongelman ilmenemistä ja tämän jälkeisiin ajankohtiin palauttaminenkaan ei ole korjannut ongelmaa. Eli tällainen ongelma on kyseessä, ja jos joku osaisi antaa joitain toimivia neuvoja tähän ongelmaan, niin olisin todella kiitollinen, mikäli niiden avulla onnituisin ongelman ratkaisemaan ja saisin pelin toimimaan taas normaalisti. Kiitos vastauksesta jo etukäteen!
Kun asensit pelin uudestaan niin poistitko myös pelin hakemiston ja mahdolliset muut tiedostot jotka jäävät pelin uninstallin jälkeen vielä talteen?
Kyllä on sekin jo kokeiltu. Voisin varmaan joku päivä ostaa tehokkaammat tuulettimet koneeseen, mikäli se lämmöistä johtuu. Ja voisihan tuota uninstallointia ja jäljelle jääneiden tiedostojen poistamista vielä kerran kokeilla, mutta ei se varmaan ongelmaa ratkaise, koska siitä ei aiemminkaan ole apua ollut. Windowsia en jaksaisi uudelleenasentaa, sillä vika saattaa olla juuri lämmöissä. Eilen pääsin kyllä yhdelle 16 pelaajan Karkand-only- servulle pelaamaan, mutta en usko, että se ongelma on itsestään korjaantunut, mutta voisihan sitä vielä kohta kokeilla pelata.
Rekisteri on siivottu CCleanerilla ja virus- ja spywaretarkastus on tehty Nortonilla, Spybot- Search and Destroylla, Ewidolla ym. jotka tuossa ensimmäisessä viestissäni jo mainitsin.
Tuossa linkki yhteen viestiketjuun, jossa myös käsitellään kaatumisia jne. Itseäni ainakin sieltä löytyvät neuvot ovat auttaneet, joten kannattaa käydä niitä linkkejä tutkimassa ja kokeilemassa. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/297060 Lisäsin koneeseeni muistia 1Gb -> 1.5Gb ja homma alkoi pelittämään entistäkin paremmin.
Joo, olen itse ajatellut ostaa 1000Mb:ä lisää keskusmuistia, vaikka jo koneella sen verran ennestään onkin. Kiitos tuosta linkistä; pitääkin käydä katsomassa sieltä neuvoja, jos niistä vaikka olisi jotain apua.