Bewan ibox ja D-Link

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Markqq, Sep 6, 2010.

  1. Markqq

    Markqq Regular member

    Joined:
    Oct 28, 2008
    Messages:
    208
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Elikkäs meillä on Elisan ADSL boxi nimeltään Bewan ibox ja D-Link DGS-1008D.

    Aattelimme mennä pelailee kavereide kaa Company of Heroes, kaveri pisti pelin pystyyn ja yritti kutsua mua peliin, mutta tuli viesti että NAT ei päästä läpi tai vastaavaa.

    Yritettiin Elisan kotiboxist vaihtaa ADSL / DHCP -> ADSL / Bridge IP, mutta ei auttanut.

    Sitten kokeiltiin ottaa D-Link pois välistä ja alkoi toimimaan.

    Kysymys kuuluu että saako tota reititintä ja kytkintä toimimaan yhdessä? Onko tässä D-Linkissä asetuksia joita voisi säätää, jotta tuo homma toimisi.

    Meillä oli ennen elisa viihdepakettia aika vanha reititin, ja sen kanssa toimi D-Link moitteetta mutta tuon uuden reitittimen myötä tuli tuo NAT ongelma ainakin kyseisessä pelissä.

    Olen vähän huono selittämään, mutta jos olisi joku joka osaisi auttaa tähän. Itse Bewan iboxissa säätömahdollisuudet ovat melko heikot, voin laittaa kuvaa jos tarvitsee.
     
  2. IltaKaffe

    IltaKaffe Member

    Joined:
    Apr 16, 2009
    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Taitaa olla sama juttu ku mulla eli itse menin saunalahden sivuilta modeemin asetuksiin, ne pitäisi sieltä löytyä. Eli oman ip:n kautta siellä pystyy vaihtamaan siltaus tilan. Routed/Bridged.
     
  3. Markqq

    Markqq Regular member

    Joined:
    Oct 28, 2008
    Messages:
    208
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    No siis Kokeiltiin mennä itse boxin asetuksiin sen IP:n kautta niinkuin viestissä kerroin ja ei toimminu muutokset.

    Nyt sitten käytiin Omassa Elisassa katsomassa noita asetuksia niin ei sieltä voi säätää kun Wlan asetuksia ja jotain portteja aukasemaan.

    Keinot alkaa loppumaan kesken.
     

Share This Page